"Borsod II."

 

2005.07.23. (szombat) délelőttje a borsodi térségben nagy valószínűséggel esőmentesnek ígérkezett. Ezért péntek este Miskolcra utaztam, hogy másnap korán reggel Tornanádaska felé vehessem az irányt, elgyalogolhassak a szlovákiai Tornára (ha már vonat nem jár), visszafelé Kassán át pedig meglátogathassam a Zemplén lábánál kanyargó, 98-as vonalat. (A cím emiatt nem teljesen pontos, hiszen jócskán behatoltam Abaúj területére is.)

Útvonalam: Budapest - Miskolc (80) - Tornanádaska (94) - Torna (gyalog) - Kassa (160) - Hidasnémeti (169) - Szerencs (98) - Budapest (80). Vonatszámok: IC 528 "Füzér" (Miskolc) - 35410 (Tornanádaska) - Zr 1823 "Ipel" (Kassa) - Os 7205 (Hidasnémeti) - 35245 (Abaújszántó) - 35223 (Szerencs) - IC 561 "Avas" (Budapest Keleti pu.)

A "Füzér" (a képen a "Tisza" mellett) összeállítása hátulról előre: 10-67 019, 88-67 006, 20-67 078, 083, 026, 077, V43 1042. Telt ház, Miskolcon az utasok kétharmada száll le.

Miskolc Tiszai pu. hajnali fél ötkor.
A 4:52-kor induló tornanádaskai személyvonat összeállítása: Bzmot 307, Bzx 560, Bzx 582, Bzmot 312. A kezdeti utasterhelés bőven 10% alatti. Miskolc-Gömörin 7 felszálló (egy híján mind MÁV-os egyenruhában), Szirmabesenyőn és Sajókeresztúron nincs utascsere.
A napfelkelte Sajóecseg előtt már kellőképpen "hatásvadász képeslap" stílusú színkavalkádot művel az égre...
Sajóecsegen sem mozognak utasok, a váltókörzetet követően Bánréve felé nézve jobbra ágazik ki a 94-es vonal. Szelvényszámozása csökkenő, Torna (Turn'a nad Bodvou) kezdőpontú, eszerint Sajóecseg felvételi épülete kb. 576 magasságában található. Zúzottkő ágyazatú, illesztéses, TU betonaljas, 48-as sínrendszerű a felépítmény. A szelvénykövek téglatest alakúak, felváltva mindkét oldalon telepítettek. 559-50-nél fénysorompós útátjáró, előtte 50 m-rel Sajó-híd (a közúti és a vasúti egymás mellett). 538-nál szintén fénysorompós útátjáró (útátjárójelzővel fedezettek). 529-50-nél is fénysorompó található, Boldva bejárati jelzője mögött.

Boldva állomás alak bejárati jelzős (rögzített), 3 vágányos féllíra, mindhárom állomási vágánya TU betonaljas, csak az átmenő fővágányt használják - az 1. vg. igencsak kezd elmerülni a fűben. Szolgálat nincs, utas sincs.

Ziliz mh.-n haladunk (kőből épített esőbeállóval rendelkezik). 489+50: fénysorompós útátjáró.

Borsodszirák megállóhelyen két utas száll le, tornanádaskai peronvégénél (484-30) fénysorompós útátjáró található.

Edelény alsó tmh.-n 1 leszálló, 1 felszálló. Korán vagyunk, Edelény bejáraton időzünk néhány percet.

Edelény állomás alak bejárati jelzős, négy átmenő vágányos (TU betonaljakon). Az 1. vágány rakodó (oldalrakodóval, raktárral, rakodóterülettel, vágányhídmérleggel), használaton kívül. A felvételi épülettel szemközt csonkavágányt is építettek, amely a sajóecsegi váltókörzetből ágazik ki. Sajóecsegi végében baloldalt (a szelvényszámozás szerinti kp. felé nézve!) kihúzóvágány, a váltókörzet előtt (437+50) csapórudas sorompós útátjáró, a tornanádaskai végében szintén. Ezen a végén az 1. vg.-ból az állomás szomszédságában fekvő fatelephez majd Tüzép-telephez vezet sínpár; már nem használják.

6 leszálló. Kereszt a 35419-essel, amely 248-as motor, 700-as, 567-es, 564-es mellék, 247-es motor összeállítású Bz.

420-70-ben fénysorompós útátjáró.

Szendrőlád megálló sajóecsegi peronvégénél (391-50) fénysorompós útátjáró. 1 felszálló. 389-60-nál 40 km/h lassúmenet eleje, majd alsópályás, acélszerkezetű híd következik a Bódva felett. A folyó völgye összeszűkül. A 380-as szelvény után megint 60 km/h. 375+50 környékén a magas töltést jobboldalt lent betonaljakkal támasztották meg. 352-ben TU betonaljas, felhagyott vágány ágazik balra, a kitérőn 15 km/h. Olajtároló-szerű telephez vezet, 347-nél visszacsatlakozik. Közvetlenül ezután jön Büdöskútpuszta mh, ahol áthaladunk. Esőbeállója "lemeztelenítve", a csőváz maradt meg. A völgy újból kiszélesedik.

Szendrő sajóecsegi bejárata mögött (314-50) fénysorompós útátjáró. Szendrő állomás alak bejárati jelzős, az útátjárók miatt közös fény kijárati jelzővel is felszerelték. Szolgálat van. Az 1. vg. U betonaljas (oldalrakodó, rakodóterület), a 2. (átmenő fővg.) és 3. TU-s, az 1.-ből a tornanádaskai végen kihúzó ágazik. 1 felszálló, 5 leszálló. Az 1. vágány a sajóecsegi végében az FMK 004 mérőkocsi ácsorog.
Szendrő felső megállóban 4 leszálló. A sajóecsegi peronvégénél (296) fénysorompós útátjáró található, a kis épülethez közelebb pedig Szendrő állomás előjelzője.
Szalonna állomás alak bejárati jelzős (rögzített). Sajóecsegi végén Tornanádaska felé nézve jobbra TU betonaljas kihúzóvágány, a felvételi épület előtt csonkavágány. Baloldalt két rakodóvágány, cement (vagy mészkőpor?) rakodásához. (Anyagtároló berendezést mindkét oldalon építettek.) A 250-es szelvénynél, azaz Szalonna tornanádaskai váltókörzete mögött fénysorompós útátjáró (a 27-es főutat metszi a vasút). 2 leszálló.
A 227-es szelvénynél nézünk vissza Szalonna felé.
Az állomást követő két hegy között összeszűkül, feljebb kiszélesedik a völgy.
Perkupa megállóhelyen 2 leszálló. A peron közepénél, a kis épület előtt (214-50) fénysorompós útátjáró.

A 202-es szelvényben balról (szelvényezés szerinti kp. felé nézve!) nem használt vágány csatlakozik, alakjelzőkkel biztosítva.

Jósvafő-Aggtelek állomás alak bejárati jelzős (rögzített), 4 vágányos, az 1. és 2. között sóderral felszórt széles középperon. Az 1. vg. mellett raktár, rakodóterület. Az átmenő fővágány a 3.; valamennyi TU betonaljas. Tornanádaskai végén, a felvételi épület oldalán kihúzó csonka, amely egyúttal rakodóvágány is volt, fatelep mellett. Ma már láthatóan nem vasúton szállítják a fát.
1 utas száll le.
A felvételi épület a fák mögött bújik meg, lefotózásához vagy le kell szállni, vagy el kell kapni a pillanatot - nekem sajnos nem sikerült...
Jósvafő-Aggtelek állomásra nézünk vissza a tornanádaskai váltókörzetétől. Megjegyzendő, hogy az állomás elnevezése meglehetősen önkényes: Jósvafő 12, Aggtelek közel 18 km távolságra van ide. Ennyi erővel Rudabánya felsőnek is hívhatnák...

A továbbiakban a völgy bal oldalán halad a vasút, az Aggteleki-karszt pereme mentén. A 146-nál fénysorompós útátjáró.

Bódvaszilas sajóecsegi végénél jobbról felhagyott vágány csatlakozik, szelvényszámozása a váltókörzettől indul. A töltéskoronát elborító növénytakaró alatt felépítményi elemek nem látszanak, ugyanakkor az alak bejárati jelző dacol az idő múlásával. (Az iparvágány az Esztramos-hegyi mészkőbányától vezetett.)

Bódvaszilas állomás alak bejárati jelzős, szolgálat van. 4 vágányos, a 3. az átmenő fővágány, valamennyi TU betonaljas. Sajóecsegi és tornanádaskai váltókörzeténél egyaránt csapórudas sorompós útátjáró. Az 1. vg. mellett oldalrakodó, raktár. Utascsere nincs.

Komjáti megállóhelyen 4 felszálló (túrázók).
Vonatunk Tornanádaska állomáson.

Alak bejárati jelzős, 3 vágányos, középen az átmenő fővágánnyal, TU betonaljasak. Az 1. vágány rakodó, oldalrakodóval (használaton kívül). Szolgálat van.

A felvételi épület.

Az 1. vágányban 1949-es gyártású, 48.3-as Klockner sinek fekszenek.

Kép a kezdőponti váltókörzet felől - a hátam mögött, a 85-30-nál csapórudas sorompós útátjáró. Az állomás mellett busz álldogál, majd a vonat beérkezése után kb. 5 perccel elindul Bódvavendégi/Hídvégardó felé. Én azonban a lábbuszt választom: az időjárási körülmények minden szempontból ideálisak, a "túloldalon" optimista és pesszimista forgatókönyvhöz igazodó vonatok egyaránt a rendelkezésemre állnak.

A váltókörzet után továbbra is járható állapotú a vonal, ugyanúgy TU betonaljakon, 1965-ös gyártású, 48.3-as diósgyőri sinekkel. (Az aljak 1964-esek.) Igen ritka használatra utaló jelek mutatkoznak a sínkoronán, ugyanakkor a növényzet nem veszi birtokba a pályát. A helyiek elmondása szerint évente három-négy alkalommal észlelhető itt vonat - talán éppen a gyomírtó menet.

A 70+50-ben lévő fénysorompós útátjárónál nézünk Tornanádaska felé. Az útátjárónál koszorút helyeztek el - ha ez az utóbbi időkben megesett tragédiának állít emléket, akkor bizony igencsak kifogta az áldozat a szükséges időrést...
Hídvégardónál, az országúttól Torna felé nézve baloldalt kőfejtő (Kamenolom Host'ovce) található. Szlovákia felől közelíthető meg úton, továbbá vasúti kapcsolattal is rendelkezik, illetve inkább csak rendelkezett. Az iparvágány Hídvégardó mrh.-nél csatlakozik, másik vége közvetlenül az országút átszelése után megmagasított területnek fut neki.

A képen Szlovákia felől nézünk vissza Hídvégardóra. A kőbánya vágányának kitérőjét grafitos kenőanyaggal gondosan megkenték.

Hídvégardó felvételi épülete, mögötte a WC. Ezen az oldalon csonkavágány ágazik a vonalból, földkúpja a kép jobb szélén látszik.
Torna felé nézünk, még magyar területről. A határ a vasutat átszelő műút, azt követően pedig már nem tartják fontosnak járható állapotban tartani a használaton kívüli vonalat. Itt faaljas a felépítmény.

Baloldalt, a kép látószögén kívül a határátkelő található, az úton jobbra a szlovákiai Bódvavendégi (Host'ovce) és a magyar területen lévő Hídvégardó érhető el. A határátkelőtől balra, a kőbányánál ér véget az Aggteleki-karszt, mögötte folyik a Torna patak, amely itt délnek fordul és beleömlik a Bódvába. A távolban a Torna mögött húzódó Szlovák-karszt hegyvonulatát látjuk, ennek peremén emelkedik balra, Rozsnyó (Roznava) felé a 160-as vonal (Kassa-Zólyom).

Már Torna (Turn'a nad Bodvou) rozsnyói bejáratánál járunk, Rozsnyó felé nézünk. Jobbra a 160-as vonal vágánya, középen a cementgyári iparvágány (a gyár nyersanyaga az Aggteleki-karszt innenső oldaláról származik), balra a tornanádaskai. Utóbbinak a hátam mögötti szakasza kihúzóként funkcionál, tovább pedig egyre inkább elmerül a fűben. Betonaljas, Hohenegger sínleerősítésű. A bal ív után emelkednek és jobb ívet írnak le a használatban lévő vágányok, a Bodvavölgyi HÉV egykori vasútja pedig egyenesen tart tovább.
Torna felvételi épülete.
Az állomás 5 vágánya mellett található keskenyperon; összesen 11 vágányos (a 3. az átmenő fővágány), fény bejárati, egyéni fény kijárati jelzős. Rozsnyói váltókörzeténél fény- és félsorompós útátjáró. Az 1. vágányból Rozsnyó irányában rövid csonkavágány fut tovább - kihúzó csonkának túl rövid, terelőcsonkának túl funkciótlan. Gyaníthatóan az 1. vg. és a felvételi épület között még egy további vágány lehetett, annál is inkább, mert jelenleg az 1. vg. előtt homlokrakodó csonka található a felvételi épület kassai odalától, amely az elsővel együtt rakodóterületet fog közre. Az 1. és 2. vg. R65-ös, a többi 49-es; az 1.-4. GEO sínleerősítésű betonaljakon, a többi Hohenegger-es, faaljakon. Az 1. a rakodóterületnél már 49-es, faaljakon, Hohenegger-rel.
Az 1842-es sebesvonat (Zólyom-Kassa) 13 percet késik, ezzel éppen kapóra jön nekem.

Összeállítása 754 072, 82-40 366, 20-41 445, 20-48 034 (poggyászteres fülkés 2. o. és két fülkés 2. o.). Utasterhelés 10%, Tornán 3 leszálló és 8 felszálló volt.

Szepsi (Moldava nad Bodvou) rozsnyói váltókörzete előtt járunk, jobbról csatlakozik a 168-as vonal. Az állomáson 6 felszálló, 3 leszálló, keresztezünk a 6422-es személyvonattal (812-es motorkocsi, egy mellékkel). Eredetileg ezzel a 6423-asnak forduló Bz-vel gondoltam Kassa megközelítését, de a Búvár meggyőzött...
Kassa, rögtönzött Pershing-találkozó. A hátul helyet foglaló kétáramneműhöz mindjárt közelebb férkőzünk, hiszen a Hidasnémetibe 10:41-kor induló, 7205-ös személyvonat vontatójárműve lesz.
A 7205-ös összeállítása: 363 145, 20-41 942, 936, utasterhelése 30%, Kosice predmestie-nél 8 felszálló.

Barca állomáson (3 leszálló, 7 felszálló) a Kassai Vasmű 740-ese áll, a főkeretére fehér festékkel ráfújták a teljes UIC jelölölést: 98 56 374 0810-7.

Az "együttállás" piszok szerencsés ... lett volna - egy alkalmas külső nézőpontból. Vonatunk Valaliky-nél megállt (8 leszálló), majd továbbindult, közben a Kassai Vasmű szélesnyomtávú vonalán üres tehervonat haladt, 2+2 db. kétszekciós, 125-ös sorozatú géppel. Az eleje túl hamar elment, de a két tológép "házhoz jött". (A Vonóerő Koktél szívet melengető látvány - mindig és mindenütt...)

A további utascserék: Geca 7 fel/2 le, Cana 31 le, Gynov 2 fel/8 le, Sena 5 le, Kechnec 5 le.

Hidasnémeti. A Miskolcról érkezett 5322-es személy három fülkés MÁV-os kocsit hozott (20-37.3, 20-37.3, 20-37.0), valamint két fülkés szlovákot. Ez utóbbiakkal a 363-as gépünk visszamegy Kassára, a mi két kocsink pedig rákerül a MÁV-osok végére, és 11:35-kor 5315-ösként Miskolcra távozik, V43 1026 megzenésítésében.
Az 5315-ös személyt a kezdőponti váltókörzetnél várom be.
A fotóhely mögött, a bevágás tetején magánház található, vasúti betonkerítéssel övezve, kutyával felszerelve. A kutya kissé már türelmetlenkedett, amikor végre felbukkant a vonat...
Hidasnémeti kezdőponti váltókörzete előtt közúti felüljáró metszi a vasutat, megfelelő kilátást biztosítva. Baloldalt a 98-as vonal, amely a háttérben elfordul balra, jobboldalt pedig a 80-ashoz Felsőzsolcánál csatlakozó 90-es. Előbbi az állomás 2., utóbbi a 3. átmenő vágányaként folytatódik.
Alattunk a 98-as vonal Hernád-hídja; az országútról fotózzuk, amely eredetileg a vasút felett haladna át. Jelenleg a közúti híd elbontott, talán cserére vár, a csatlakozó végek alatt többméteres szakadék tátong - persze elkerítették, nehogy egy erre tévedő, gyanútlan autós akaratán kívül cirkuszi mutatvány aktív részese legyen, bizonytalan kimenetellel.
Visszatérek Hidasnémeti állomásra.
Ellenpont következik: először a friss felületű Szili...
...azután a kevésbé friss felületű Szili. Ha jól emlékszem, 1986-ban Városligeti elágazásnál ez a gép vett részt a mozdonykiállításon - nos, akkor gyári új volt, csillogott-villogott.
Még mindig maradt időm, megpróbálom a 186-os Bz-t a füves terület és a vágány közötti, aszfaltozott peronsáv kizárásával megörökíteni, "növényszintről". A 14:50-kor Abaújszántóra közlekedő személyvonat kezdeti utasterhelését egyedül képviselem.

A 98-as vonal (ex Kassa-Hegyaljai HÉV) szelvényszámozása csökkenő, Szerencs kezdőpontú, Hidasnémeti felvételi épülete kb. 510-re esik. Téglatest szelvénykövek, zúzottkő ágyazat, TU betonaljak, 48-as sínrendszer. 499-nél néhány faalj vegyül a TU-k közé; 495, azaz a híd után hasonló a helyzet. 492+50-nél ártéri híd, azután L betonaljak. 482-40-nél fénysorompós útátjáró, itt 40-es lassúmenet kezdődik, 477+20-ig tart. 466+50-től faaljas a felépítmény GEO sínleerősítésekkel, előtte 468-nál megszünt mrh.-féle nyomai. A vonal a 90-estől merőlegesen távolodva eléri a Zemplén lábát, majd déli irányt felvéve, fokozatosan felkapaszkodik a szélső dombokra.

Zsujta megállóhely hidasi peronvégénél, 462+30-nál fénysorompós útátjáró, 40 km/h lassúmenet kezdődik (457+80-ig), L betonaljasra vált a felépítmény. Nincs felszálló a megállóban.

454-452 között és 447-nél TU betonaljak, azután újból L. 446-20 a soronkövetkező 40-es lassú eleje, rögtön a tábla mögött fénysorompós útátjáró. (Érdekes a táblák kitűzése: még véletlenül sem a szelvénykövekre esnek, hanem azoktól szinte egységesen, mintegy 20-30 m távolságra.) 441-30 a lassú vége, előtte 442-től az ív faaljas. 436+50-nél fénysorompós útátjáró, szokásos módon 40-es lassúval megfejelve. Tovább TU betonaljak.

Gönc ex állomás hidasi váltókörzetén 15 km/h. Eredetileg három vágányos féllíra, a 3. az átmenő fővágány, ez a másodikkal együtt GEO-s, faaljas; az 1. rakodóvágány volt, részlegesen elbontott, a megmaradt részeit belepte a növényzet. Rövid kihúzó az abaújszántói végénél, az 1. vágány folytatásaként. 2 felszálló. A felvételi épület ránézésre már nem vasútüzemi célokat szolgál, bár az utazóközönségtől nincs elkerítve, ami a felgyújtott szemetesedény láttán könnyelműségnek tűnik.

432-30-nál lassúmenet vége. Ezután TU aljakon fekszik a nyíltvonal, GEO-s faaljakkal vegyítve. 423-nál 100 m hosszban faaljas; 422-421 között, majd egy-egy rövid TU-s szakasz kivételével tovább L betonaljas.

Göncruszka megállóhelyen 3 felszálló utas (a sárga épület már magántulajdon, csak a fém-üveg esőbeálló tartozik a megállóhoz).

368-10-nél (Hejce-Vilmány előtt) fénysorompós útátjáró, előtte a szokásos 40-es lassújel. Hejce-Vilmány eredetileg állomás vagy mrh. volt, két vágánnyal. 4 felszálló. 362+20-ban végetér a lassú, pont 100 méterre rá jön a következő.

Fony megállóhelyen 1 felszálló. Abaúji peronvégénél (356+80) fénysorompós útátjáró. Tovább TM-es a felépítmény, lassú vége 352-nél, ezután L betonaljak. Kisebb irányhibákat leszámítva összességében meglepően jó minőségű a vissznyereményezett anyag fektetése. 338-nál és 334-nél 100 m hosszan faaljak, majd megint L-ek.

A Zemplén laposan elnyúló lábánál kanyarog a vonal, kétoldalt szántóföldek. 329-20-tól 328-30-ig 30 km/h lassújel, ellenív közepe táján. 323-tól vegyesen L és TU aljak, 321 után tisztul a kép az L típus felé. 313-tól ereszkedünk, a Zemplén felől mélyedés jelenik meg, azaz voltaképp kezdünk bejutni a hegyvonulat pereme mögé.

Korlát-Vizsoly megállóhelyen nincs utascsere. Itt sem lehetetlen egy mrh.-jellegű (rég)múlt. 301-50-től (a megálló abaúji peronvége után kevéssel) 40-es lassúmenet, fénysorompós útátjáró előtt. Dombháton húzódik a vonal. 294+50-nél lassújel vége. 289-től faaljas, GEO-s a pálya, 284-50-nél fénysorompós útátjáró, 284-20-tól a szokásos sebességkorlátozással. Innen vegyesen faaljak és TU-k következnek.

Boldogkőváralja megállóban 2 felszálló; 279-től (a hidasi peronvég előtt kevéssel) L betonaljak, a lassú 278+30-nál ér véget; a szerencsi peronvégtől TU és L vegyesen. 270+50-től tisztán TU, 261+30 után pedig L aljak, néhol kevés TU-val keverve. A vonalvezetés kifejezett dombvidéki jelleget ölt.

Közben belefutunk a masszív esőbe, az ágyazat egykettőre sötétté, csillogóvá válik.

Abaújkér megállóhelyen 2 felszálló, 1 leszálló.
236-30-nál, vagyis a megálló abaújszántói peronvégénél fénysorompós útátjáró, természetesen 40-es lassújellel, 231+10-ig. 229-től szakaszosan faaljas a pálya, L-es szakaszok között. 215-30 és 213+50 között (Abaújszántó bejárat előtt) 20-as lassú, innentől a faaljas szakaszok közé TU-sak ékelődnek.
Abaújszántó állomás alak bejárati jelzős, 3 átmenő vágányos. Hidasi végénél kihúzó és rakodóvágány (oldalrakodóval), fatelep kiszolgálására. Rönkfa feladás történik, 4 tengelyes magasoldalfalú kocsikat rakodnak.
Az 1. vágány TM betonaljas, rakodó, oldalrakodóval, raktárral és rakodóterülettel. A 2. (átmenő fővágány) L-es, a 3. TM-es. Szerencsi váltókörzeténél fénysorompós útátjáró.

A vonal sorvadó fele után következik a kevésbé sorvadó, napi több vonatpárral. A kettéosztás következtében át kell szállni, tovább motor+mellék+mellék+motor összeállítású Bz-vel utazom (Bzmot 282, Bzx 704, Bzx 561, Bzmot 188). Utasterhelés az első motorkocsiban 10%, hátrébb üres.

201+20-tól 40-es lassújel. 196-nál fénysorompós útátjáró, a lassú végetér, kezdődik egy másik (50?), 193-ig tart, ahonnan 192-ig következik a harmadik (40 km/h), végül 191-ig a negyedik (30 km/h). Továbbra is vegyesen TU és faaljak.

Abaújszántói fürdő megállóhelyen nincs utascsere, hidasi peronvégénél, 189+30-nál fénysorompós útátjáró, ahonnan 40-es lassúmenet érvényes 182-50-ig. A Szerencsi-dombság és a Zemplén közé kerülünk, a Szerencs-patak völgyében. 167-171 környéke faaljas, majd L betonaljakat fektettek. 155-től 40 km/h, itt az L aljak TU-val keverednek.

Golop megállóhelyen 1 felszálló. Szerencsi peronvégénél (150-50) fénysorompós útátjáró és lassújel vége. Tovább vegyesen GEO faaljakon és L betonaljakon. 143+30-tól 40 km/h lassújel, a vége 139-ben, fénysorompós útátjárónál.

Tállya előtt Szerencs felé nézve baloldalt murva depó. 135+50-nél végetér egy újabb, 40-es lassú (az elejét nem láttam). A depótól húzódó vágány az állomás hidasi váltókörzetébe csatlakozik, a másik oldalon szintén iparvágányt figyelünk meg.

Tállya állomás a hidasi végén alak bejárati jelzős. Az 1. vágány rakodó, rakodóterülettel. A 2. vg. TU betonaljas, az átmenő fővágány a 3., L betonaljas; a másik oldalon további 3 átmenő vágány található (az 5. L-es, a 6. GEO faaljon, a 4. nem látszik), valamint egy csonka. Az 1. vágányon tárolt Faccps kocsik. Közös fény kijárati jelző Szerencs felé a 122-ben és 120-80-ban található, fénysorompós útátjárók miatt, majd jön a kp.-i fény bejárati jelző.

5 felszálló. A nyíltvonal vegyesen L-es és TU-s.

Rátka megállóhelyen 1 felszálló. A szerencsi peronvégén (108+50) fénysorompós útátjáró. A 99-es szelvény környékén L-es a felépítmény. 85+20-tól 84+50-ig 20-as lassújel (nem biztosított, viszont szőlősgazdák által időszakosan intenzíven használt útátjárónál). 72 környékén az L aljak közé TU vegyül.
Mád állomáson 30 felszálló.
3 vágányos féllíra, szolgálat van. Az 1. vágány rövid rakodó (raktárral, oldalrakodóval), ez TU-s és U-s; a 2. U-s majd L-es, az átmenő fővágány L-es. Kp.-i váltókörzetéhez Hidasnémeti felé nézve balról iparvágány csatlakozik, és jobbra is vágány ágazik (a felvételi épület oldalán, a kp.-i végnél gyártelep, oda tart). Fény bejárati jelzők.

Több mint 90 fokos ívvel délnyugatnak fordulunk, ezzel ki is érünk a dombok közül, sík terepen közelítjük Szerencset és a 80-as vonalat. 18-30-nál fény- és félsorompós útátjáró található.

Motorvonatunk megérkezett Szerencs állomásra.
35236-ként hamarosan vissza fog fordulni, a zártárcsa éppen átkerül az innenső végére.
Szerencsen nem maradt el a remot Csörgő show....
A 17:40-kor továbbinduló "Avas" IC pontosan érkezik Nyíregyházáról. Összeállítása hátulról előre: 20-71 020, 015, 012, 88-71 007, 10-71 008, V43 1046.

30 felszálló, ezzel együtt az 1. o.-n 15%, a 2. o-n 50% az utasterhelés. Miskolcon kb. 80 a felszállók száma, Füzesabonyban még tizenöten csatlakoznak.

Vissza a főlapra