|
2005.07.23. (szombat) délelőttje a borsodi
térségben nagy valószínűséggel esőmentesnek
ígérkezett. Ezért péntek este Miskolcra utaztam, hogy
másnap korán reggel Tornanádaska felé vehessem az
irányt, elgyalogolhassak a szlovákiai Tornára (ha már
vonat nem jár), visszafelé Kassán át pedig
meglátogathassam a Zemplén lábánál kanyargó, 98-as
vonalat. (A cím emiatt nem teljesen pontos, hiszen
jócskán behatoltam Abaúj területére is.) Útvonalam:
Budapest - Miskolc (80) - Tornanádaska (94) - Torna
(gyalog) - Kassa (160) - Hidasnémeti (169) - Szerencs
(98) - Budapest (80). Vonatszámok: IC 528
"Füzér" (Miskolc) - 35410 (Tornanádaska) -
Zr 1823 "Ipel" (Kassa) - Os 7205 (Hidasnémeti)
- 35245 (Abaújszántó) - 35223 (Szerencs) - IC 561
"Avas" (Budapest Keleti pu.)
A "Füzér" (a képen a "Tisza"
mellett) összeállítása hátulról előre: 10-67 019,
88-67 006, 20-67 078, 083, 026, 077, V43 1042. Telt ház,
Miskolcon az utasok kétharmada száll le.
|
|
Miskolc Tiszai pu. hajnali fél ötkor.
A 4:52-kor induló tornanádaskai személyvonat
összeállítása: Bzmot 307, Bzx 560, Bzx 582, Bzmot
312. A kezdeti utasterhelés bőven 10% alatti.
Miskolc-Gömörin 7 felszálló (egy híján mind MÁV-os
egyenruhában), Szirmabesenyőn és Sajókeresztúron
nincs utascsere.
A napfelkelte Sajóecseg előtt már kellőképpen
"hatásvadász képeslap" stílusú
színkavalkádot művel az égre... |
|
Sajóecsegen sem mozognak utasok, a váltókörzetet
követően Bánréve felé nézve jobbra ágazik ki a
94-es vonal. Szelvényszámozása csökkenő, Torna
(Turn'a nad Bodvou) kezdőpontú, eszerint Sajóecseg
felvételi épülete kb. 576 magasságában található.
Zúzottkő ágyazatú, illesztéses, TU betonaljas, 48-as
sínrendszerű a felépítmény. A szelvénykövek
téglatest alakúak, felváltva mindkét oldalon
telepítettek. 559-50-nél fénysorompós útátjáró,
előtte 50 m-rel Sajó-híd (a közúti és a vasúti
egymás mellett). 538-nál szintén fénysorompós
útátjáró (útátjárójelzővel fedezettek).
529-50-nél is fénysorompó található, Boldva
bejárati jelzője mögött. Boldva állomás alak
bejárati jelzős (rögzített), 3 vágányos féllíra,
mindhárom állomási vágánya TU betonaljas, csak az
átmenő fővágányt használják - az 1. vg. igencsak
kezd elmerülni a fűben. Szolgálat nincs, utas sincs.
|
|
Ziliz mh.-n haladunk (kőből épített
esőbeállóval rendelkezik). 489+50: fénysorompós
útátjáró. Borsodszirák megállóhelyen két utas
száll le, tornanádaskai peronvégénél (484-30)
fénysorompós útátjáró található.
Edelény alsó tmh.-n 1 leszálló, 1 felszálló.
Korán vagyunk, Edelény bejáraton időzünk néhány
percet.
|
|
Edelény állomás alak bejárati jelzős, négy
átmenő vágányos (TU betonaljakon). Az 1. vágány
rakodó (oldalrakodóval, raktárral, rakodóterülettel,
vágányhídmérleggel), használaton kívül. A
felvételi épülettel szemközt csonkavágányt is
építettek, amely a sajóecsegi váltókörzetből
ágazik ki. Sajóecsegi végében baloldalt (a
szelvényszámozás szerinti kp. felé nézve!)
kihúzóvágány, a váltókörzet előtt (437+50)
csapórudas sorompós útátjáró, a tornanádaskai
végében szintén. Ezen a végén az 1. vg.-ból az
állomás szomszédságában fekvő fatelephez majd
Tüzép-telephez vezet sínpár; már nem használják. 6
leszálló. Kereszt a 35419-essel, amely 248-as motor,
700-as, 567-es, 564-es mellék, 247-es motor
összeállítású Bz.
|
|
420-70-ben fénysorompós útátjáró. Szendrőlád
megálló sajóecsegi peronvégénél (391-50)
fénysorompós útátjáró. 1 felszálló. 389-60-nál
40 km/h lassúmenet eleje, majd alsópályás,
acélszerkezetű híd következik a Bódva felett. A
folyó völgye összeszűkül. A 380-as szelvény után
megint 60 km/h. 375+50 környékén a magas töltést
jobboldalt lent betonaljakkal támasztották meg. 352-ben
TU betonaljas, felhagyott vágány ágazik balra, a
kitérőn 15 km/h. Olajtároló-szerű telephez vezet,
347-nél visszacsatlakozik. Közvetlenül ezután jön
Büdöskútpuszta mh, ahol áthaladunk. Esőbeállója
"lemeztelenítve", a csőváz maradt meg. A
völgy újból kiszélesedik.
|
|
Szendrő sajóecsegi bejárata mögött (314-50)
fénysorompós útátjáró. Szendrő állomás alak
bejárati jelzős, az útátjárók miatt közös fény
kijárati jelzővel is felszerelték. Szolgálat van. Az
1. vg. U betonaljas (oldalrakodó, rakodóterület), a 2.
(átmenő fővg.) és 3. TU-s, az 1.-ből a
tornanádaskai végen kihúzó ágazik. 1 felszálló, 5
leszálló. Az 1. vágány a sajóecsegi végében az FMK
004 mérőkocsi ácsorog. |
|
Szendrő felső megállóban 4 leszálló. A
sajóecsegi peronvégénél (296) fénysorompós
útátjáró található, a kis épülethez közelebb
pedig Szendrő állomás előjelzője. |
|
Szalonna állomás alak bejárati jelzős
(rögzített). Sajóecsegi végén Tornanádaska felé
nézve jobbra TU betonaljas kihúzóvágány, a
felvételi épület előtt csonkavágány. Baloldalt két
rakodóvágány, cement (vagy mészkőpor?)
rakodásához. (Anyagtároló berendezést mindkét
oldalon építettek.) A 250-es szelvénynél, azaz
Szalonna tornanádaskai váltókörzete mögött
fénysorompós útátjáró (a 27-es főutat metszi a
vasút). 2 leszálló. |
|
A 227-es szelvénynél nézünk vissza Szalonna
felé.
Az állomást követő két hegy között összeszűkül,
feljebb kiszélesedik a völgy. |
|
Perkupa megállóhelyen 2 leszálló. A peron
közepénél, a kis épület előtt (214-50)
fénysorompós útátjáró. A 202-es szelvényben
balról (szelvényezés szerinti kp. felé nézve!) nem
használt vágány csatlakozik, alakjelzőkkel
biztosítva.
|
|
Jósvafő-Aggtelek állomás alak bejárati jelzős
(rögzített), 4 vágányos, az 1. és 2. között
sóderral felszórt széles középperon. Az 1. vg.
mellett raktár, rakodóterület. Az átmenő fővágány
a 3.; valamennyi TU betonaljas. Tornanádaskai végén, a
felvételi épület oldalán kihúzó csonka, amely
egyúttal rakodóvágány is volt, fatelep mellett. Ma
már láthatóan nem vasúton szállítják a fát.
1 utas száll le.
A felvételi épület a fák mögött bújik meg,
lefotózásához vagy le kell szállni, vagy el kell
kapni a pillanatot - nekem sajnos nem sikerült... |
|
Jósvafő-Aggtelek állomásra nézünk vissza a
tornanádaskai váltókörzetétől. Megjegyzendő, hogy
az állomás elnevezése meglehetősen önkényes:
Jósvafő 12, Aggtelek közel 18 km távolságra van ide.
Ennyi erővel Rudabánya felsőnek is hívhatnák... A
továbbiakban a völgy bal oldalán halad a vasút, az
Aggteleki-karszt pereme mentén. A 146-nál
fénysorompós útátjáró.
|
|
Bódvaszilas sajóecsegi végénél jobbról
felhagyott vágány csatlakozik, szelvényszámozása a
váltókörzettől indul. A töltéskoronát elborító
növénytakaró alatt felépítményi elemek nem
látszanak, ugyanakkor az alak bejárati jelző dacol az
idő múlásával. (Az iparvágány az Esztramos-hegyi
mészkőbányától vezetett.) Bódvaszilas állomás
alak bejárati jelzős, szolgálat van. 4 vágányos, a
3. az átmenő fővágány, valamennyi TU betonaljas.
Sajóecsegi és tornanádaskai váltókörzeténél
egyaránt csapórudas sorompós útátjáró. Az 1. vg.
mellett oldalrakodó, raktár. Utascsere nincs.
|
|
Komjáti megállóhelyen 4 felszálló (túrázók). |
|
Vonatunk Tornanádaska állomáson. Alak bejárati
jelzős, 3 vágányos, középen az átmenő
fővágánnyal, TU betonaljasak. Az 1. vágány rakodó,
oldalrakodóval (használaton kívül). Szolgálat van.
|
|
A felvételi épület. Az 1. vágányban 1949-es
gyártású, 48.3-as Klockner sinek fekszenek.
|
|
Kép a kezdőponti váltókörzet felől - a hátam
mögött, a 85-30-nál csapórudas sorompós
útátjáró. Az állomás mellett busz álldogál, majd
a vonat beérkezése után kb. 5 perccel elindul
Bódvavendégi/Hídvégardó felé. Én azonban a lábbuszt
választom: az időjárási körülmények minden
szempontból ideálisak, a "túloldalon"
optimista és pesszimista forgatókönyvhöz igazodó
vonatok egyaránt a rendelkezésemre állnak. A
váltókörzet után továbbra is járható állapotú a
vonal, ugyanúgy TU betonaljakon, 1965-ös gyártású,
48.3-as diósgyőri sinekkel. (Az aljak 1964-esek.) Igen
ritka használatra utaló jelek mutatkoznak a
sínkoronán, ugyanakkor a növényzet nem veszi birtokba
a pályát. A helyiek elmondása szerint évente
három-négy alkalommal észlelhető itt vonat - talán
éppen a gyomírtó menet.
|
|
A 70+50-ben lévő fénysorompós útátjárónál
nézünk Tornanádaska felé. Az útátjárónál
koszorút helyeztek el - ha ez az utóbbi időkben
megesett tragédiának állít emléket, akkor bizony
igencsak kifogta az áldozat a szükséges időrést... |
|
Hídvégardónál, az országúttól Torna felé
nézve baloldalt kőfejtő (Kamenolom Host'ovce)
található. Szlovákia felől közelíthető meg úton,
továbbá vasúti kapcsolattal is rendelkezik, illetve
inkább csak rendelkezett. Az iparvágány Hídvégardó
mrh.-nél csatlakozik, másik vége közvetlenül az
országút átszelése után megmagasított területnek
fut neki. A képen Szlovákia felől nézünk vissza
Hídvégardóra. A kőbánya vágányának kitérőjét
grafitos kenőanyaggal gondosan megkenték.
|
|
Hídvégardó felvételi épülete, mögötte a WC.
Ezen az oldalon csonkavágány ágazik a vonalból,
földkúpja a kép jobb szélén látszik. |
|
Torna felé nézünk, még magyar területről. A
határ a vasutat átszelő műút, azt követően pedig
már nem tartják fontosnak járható állapotban tartani
a használaton kívüli vonalat. Itt faaljas a
felépítmény. Baloldalt, a kép látószögén
kívül a határátkelő található, az úton jobbra a
szlovákiai Bódvavendégi (Host'ovce) és a magyar
területen lévő Hídvégardó érhető el. A
határátkelőtől balra, a kőbányánál ér véget az
Aggteleki-karszt, mögötte folyik a Torna patak, amely
itt délnek fordul és beleömlik a Bódvába. A
távolban a Torna mögött húzódó Szlovák-karszt
hegyvonulatát látjuk, ennek peremén emelkedik balra,
Rozsnyó (Roznava) felé a 160-as vonal (Kassa-Zólyom).
|
|
Már Torna (Turn'a nad Bodvou) rozsnyói
bejáratánál járunk, Rozsnyó felé nézünk. Jobbra a
160-as vonal vágánya, középen a cementgyári
iparvágány (a gyár nyersanyaga az Aggteleki-karszt
innenső oldaláról származik), balra a tornanádaskai.
Utóbbinak a hátam mögötti szakasza kihúzóként
funkcionál, tovább pedig egyre inkább elmerül a
fűben. Betonaljas, Hohenegger sínleerősítésű. A bal
ív után emelkednek és jobb ívet írnak le a
használatban lévő vágányok, a Bodvavölgyi HÉV
egykori vasútja pedig egyenesen tart tovább. |
|
Torna felvételi épülete.
Az állomás 5 vágánya mellett található
keskenyperon; összesen 11 vágányos (a 3. az átmenő
fővágány), fény bejárati, egyéni fény kijárati
jelzős. Rozsnyói váltókörzeténél fény- és
félsorompós útátjáró. Az 1. vágányból Rozsnyó
irányában rövid csonkavágány fut tovább - kihúzó
csonkának túl rövid, terelőcsonkának túl
funkciótlan. Gyaníthatóan az 1. vg. és a felvételi
épület között még egy további vágány lehetett,
annál is inkább, mert jelenleg az 1. vg. előtt
homlokrakodó csonka található a felvételi épület
kassai odalától, amely az elsővel együtt
rakodóterületet fog közre. Az 1. és 2. vg. R65-ös, a
többi 49-es; az 1.-4. GEO sínleerősítésű
betonaljakon, a többi Hohenegger-es, faaljakon. Az 1. a
rakodóterületnél már 49-es, faaljakon,
Hohenegger-rel. |
|
Az 1842-es sebesvonat (Zólyom-Kassa) 13 percet
késik, ezzel éppen kapóra jön nekem. Összeállítása
754 072, 82-40 366, 20-41 445, 20-48 034 (poggyászteres
fülkés 2. o. és két fülkés 2. o.). Utasterhelés
10%, Tornán 3 leszálló és 8 felszálló volt.
|
|
Szepsi (Moldava nad Bodvou) rozsnyói váltókörzete
előtt járunk, jobbról csatlakozik a 168-as vonal. Az
állomáson 6 felszálló, 3 leszálló, keresztezünk a
6422-es személyvonattal (812-es motorkocsi, egy
mellékkel). Eredetileg ezzel a 6423-asnak forduló
Bz-vel gondoltam Kassa megközelítését, de a Búvár
meggyőzött... |
|
Kassa, rögtönzött Pershing-találkozó. A hátul
helyet foglaló kétáramneműhöz mindjárt közelebb
férkőzünk, hiszen a Hidasnémetibe 10:41-kor induló,
7205-ös személyvonat vontatójárműve lesz. |
|
A 7205-ös összeállítása: 363 145, 20-41 942,
936, utasterhelése 30%, Kosice predmestie-nél 8
felszálló. Barca állomáson (3 leszálló, 7
felszálló) a Kassai Vasmű 740-ese áll, a főkeretére
fehér festékkel ráfújták a teljes UIC jelölölést:
98 56 374 0810-7.
|
|
Az "együttállás" piszok szerencsés ... lett
volna - egy alkalmas külső nézőpontból.
Vonatunk Valaliky-nél megállt (8 leszálló), majd
továbbindult, közben a Kassai Vasmű szélesnyomtávú
vonalán üres tehervonat haladt, 2+2 db. kétszekciós,
125-ös sorozatú géppel. Az eleje túl hamar elment, de
a két tológép "házhoz jött". (A Vonóerő
Koktél szívet melengető látvány - mindig és
mindenütt...) A további utascserék: Geca 7 fel/2 le,
Cana 31 le, Gynov 2 fel/8 le, Sena 5 le, Kechnec 5 le.
|
|
Hidasnémeti. A Miskolcról érkezett 5322-es
személy három fülkés MÁV-os kocsit hozott (20-37.3,
20-37.3, 20-37.0), valamint két fülkés szlovákot. Ez
utóbbiakkal a 363-as gépünk visszamegy Kassára, a mi
két kocsink pedig rákerül a MÁV-osok végére, és
11:35-kor 5315-ösként Miskolcra távozik, V43 1026 megzenésítésében. |
|
Az 5315-ös személyt a kezdőponti
váltókörzetnél várom be.
A fotóhely mögött, a bevágás tetején magánház
található, vasúti betonkerítéssel övezve, kutyával
felszerelve. A kutya kissé már türelmetlenkedett,
amikor végre felbukkant a vonat... |
|
Hidasnémeti kezdőponti váltókörzete előtt
közúti felüljáró metszi a vasutat, megfelelő
kilátást biztosítva. Baloldalt a 98-as vonal, amely a
háttérben elfordul balra, jobboldalt pedig a 80-ashoz
Felsőzsolcánál csatlakozó 90-es. Előbbi az állomás
2., utóbbi a 3. átmenő vágányaként folytatódik. |
|
Alattunk a 98-as vonal Hernád-hídja; az
országútról fotózzuk, amely eredetileg a vasút
felett haladna át. Jelenleg a közúti híd elbontott,
talán cserére vár, a csatlakozó végek alatt
többméteres szakadék tátong - persze elkerítették,
nehogy egy erre tévedő, gyanútlan autós akaratán
kívül cirkuszi mutatvány aktív részese legyen,
bizonytalan kimenetellel. |
|
Visszatérek Hidasnémeti állomásra.
Ellenpont következik: először a friss felületű
Szili... |
|
...azután a kevésbé friss felületű
Szili. Ha jól emlékszem, 1986-ban Városligeti
elágazásnál ez a gép vett részt a
mozdonykiállításon - nos, akkor gyári új volt,
csillogott-villogott. |
|
Még mindig maradt időm, megpróbálom a 186-os Bz-t
a füves terület és a vágány közötti, aszfaltozott
peronsáv kizárásával megörökíteni,
"növényszintről". A 14:50-kor
Abaújszántóra közlekedő személyvonat kezdeti
utasterhelését egyedül képviselem. A 98-as vonal
(ex Kassa-Hegyaljai HÉV) szelvényszámozása
csökkenő, Szerencs kezdőpontú, Hidasnémeti
felvételi épülete kb. 510-re esik. Téglatest
szelvénykövek, zúzottkő ágyazat, TU betonaljak,
48-as sínrendszer. 499-nél néhány faalj vegyül a
TU-k közé; 495, azaz a híd után hasonló a helyzet.
492+50-nél ártéri híd, azután L betonaljak.
482-40-nél fénysorompós útátjáró, itt 40-es
lassúmenet kezdődik, 477+20-ig tart. 466+50-től
faaljas a felépítmény GEO sínleerősítésekkel,
előtte 468-nál megszünt mrh.-féle nyomai. A vonal a
90-estől merőlegesen távolodva eléri a Zemplén
lábát, majd déli irányt felvéve, fokozatosan
felkapaszkodik a szélső dombokra.
|
|
Zsujta megállóhely hidasi peronvégénél,
462+30-nál fénysorompós útátjáró, 40 km/h
lassúmenet kezdődik (457+80-ig), L betonaljasra vált a
felépítmény. Nincs felszálló a megállóban. 454-452
között és 447-nél TU betonaljak, azután újból L.
446-20 a soronkövetkező 40-es lassú eleje, rögtön a
tábla mögött fénysorompós útátjáró. (Érdekes a
táblák kitűzése: még véletlenül sem a
szelvénykövekre esnek, hanem azoktól szinte
egységesen, mintegy 20-30 m távolságra.) 441-30 a
lassú vége, előtte 442-től az ív faaljas.
436+50-nél fénysorompós útátjáró, szokásos módon
40-es lassúval megfejelve. Tovább TU betonaljak.
|
|
Gönc ex állomás hidasi váltókörzetén 15 km/h.
Eredetileg három vágányos féllíra, a 3. az átmenő
fővágány, ez a másodikkal együtt GEO-s, faaljas; az
1. rakodóvágány volt, részlegesen elbontott, a
megmaradt részeit belepte a növényzet. Rövid kihúzó
az abaújszántói végénél, az 1. vágány
folytatásaként. 2 felszálló. A felvételi épület
ránézésre már nem vasútüzemi célokat szolgál,
bár az utazóközönségtől nincs elkerítve, ami a
felgyújtott szemetesedény láttán könnyelműségnek
tűnik. 432-30-nál lassúmenet vége. Ezután TU
aljakon fekszik a nyíltvonal, GEO-s faaljakkal
vegyítve. 423-nál 100 m hosszban faaljas; 422-421
között, majd egy-egy rövid TU-s szakasz kivételével
tovább L betonaljas.
|
|
Göncruszka megállóhelyen 3 felszálló utas (a
sárga épület már magántulajdon, csak a fém-üveg
esőbeálló tartozik a megállóhoz). 368-10-nél
(Hejce-Vilmány előtt) fénysorompós útátjáró,
előtte a szokásos 40-es lassújel. Hejce-Vilmány
eredetileg állomás vagy mrh. volt, két vágánnyal. 4
felszálló. 362+20-ban végetér a lassú, pont 100
méterre rá jön a következő.
Fony megállóhelyen 1 felszálló. Abaúji
peronvégénél (356+80) fénysorompós útátjáró.
Tovább TM-es a felépítmény, lassú vége 352-nél,
ezután L betonaljak. Kisebb irányhibákat leszámítva
összességében meglepően jó minőségű a
vissznyereményezett anyag fektetése. 338-nál és
334-nél 100 m hosszan faaljak, majd megint L-ek.
|
|
A Zemplén laposan elnyúló lábánál kanyarog a
vonal, kétoldalt szántóföldek. 329-20-tól 328-30-ig
30 km/h lassújel, ellenív közepe táján. 323-tól
vegyesen L és TU aljak, 321 után tisztul a kép az L
típus felé. 313-tól ereszkedünk, a Zemplén felől
mélyedés jelenik meg, azaz voltaképp kezdünk bejutni
a hegyvonulat pereme mögé. Korlát-Vizsoly
megállóhelyen nincs utascsere. Itt sem lehetetlen egy
mrh.-jellegű (rég)múlt. 301-50-től (a megálló
abaúji peronvége után kevéssel) 40-es lassúmenet,
fénysorompós útátjáró előtt. Dombháton húzódik
a vonal. 294+50-nél lassújel vége. 289-től faaljas,
GEO-s a pálya, 284-50-nél fénysorompós útátjáró,
284-20-tól a szokásos sebességkorlátozással. Innen
vegyesen faaljak és TU-k következnek.
|
|
Boldogkőváralja megállóban 2 felszálló;
279-től (a hidasi peronvég előtt kevéssel) L
betonaljak, a lassú 278+30-nál ér véget; a szerencsi
peronvégtől TU és L vegyesen. 270+50-től tisztán TU,
261+30 után pedig L aljak, néhol kevés TU-val keverve.
A vonalvezetés kifejezett dombvidéki jelleget ölt. Közben
belefutunk a masszív esőbe, az ágyazat egykettőre
sötétté, csillogóvá válik.
|
|
Abaújkér megállóhelyen 2 felszálló, 1
leszálló.
236-30-nál, vagyis a megálló abaújszántói
peronvégénél fénysorompós útátjáró,
természetesen 40-es lassújellel, 231+10-ig. 229-től
szakaszosan faaljas a pálya, L-es szakaszok között.
215-30 és 213+50 között (Abaújszántó bejárat
előtt) 20-as lassú, innentől a faaljas szakaszok
közé TU-sak ékelődnek. |
|
Abaújszántó állomás alak bejárati jelzős, 3
átmenő vágányos. Hidasi végénél kihúzó és
rakodóvágány (oldalrakodóval), fatelep
kiszolgálására. Rönkfa feladás történik, 4
tengelyes magasoldalfalú kocsikat rakodnak.
Az 1. vágány TM betonaljas, rakodó, oldalrakodóval,
raktárral és rakodóterülettel. A 2. (átmenő
fővágány) L-es, a 3. TM-es. Szerencsi
váltókörzeténél fénysorompós útátjáró.A
vonal sorvadó fele után következik a kevésbé
sorvadó, napi több vonatpárral. A kettéosztás
következtében át kell szállni, tovább
motor+mellék+mellék+motor összeállítású Bz-vel
utazom (Bzmot 282, Bzx 704, Bzx 561, Bzmot 188).
Utasterhelés az első motorkocsiban 10%, hátrébb
üres.
|
|
201+20-tól 40-es lassújel. 196-nál fénysorompós
útátjáró, a lassú végetér, kezdődik egy másik
(50?), 193-ig tart, ahonnan 192-ig következik a harmadik
(40 km/h), végül 191-ig a negyedik (30 km/h). Továbbra
is vegyesen TU és faaljak. Abaújszántói fürdő
megállóhelyen nincs utascsere, hidasi peronvégénél,
189+30-nál fénysorompós útátjáró, ahonnan 40-es
lassúmenet érvényes 182-50-ig. A Szerencsi-dombság
és a Zemplén közé kerülünk, a Szerencs-patak
völgyében. 167-171 környéke faaljas, majd L
betonaljakat fektettek. 155-től 40 km/h, itt az L aljak
TU-val keverednek.
|
|
Golop megállóhelyen 1 felszálló. Szerencsi
peronvégénél (150-50) fénysorompós útátjáró és
lassújel vége. Tovább vegyesen GEO faaljakon és L
betonaljakon. 143+30-tól 40 km/h lassújel, a vége 139-ben,
fénysorompós útátjárónál. Tállya előtt
Szerencs felé nézve baloldalt murva depó. 135+50-nél
végetér egy újabb, 40-es lassú (az elejét nem
láttam). A depótól húzódó vágány az állomás
hidasi váltókörzetébe csatlakozik, a másik oldalon
szintén iparvágányt figyelünk meg.
|
|
Tállya állomás a hidasi végén alak bejárati
jelzős. Az 1. vágány rakodó, rakodóterülettel. A 2.
vg. TU betonaljas, az átmenő fővágány a 3., L
betonaljas; a másik oldalon további 3 átmenő vágány
található (az 5. L-es, a 6. GEO faaljon, a 4. nem
látszik), valamint egy csonka. Az 1. vágányon tárolt
Faccps kocsik. Közös fény kijárati jelző Szerencs
felé a 122-ben és 120-80-ban található,
fénysorompós útátjárók miatt, majd jön a kp.-i
fény bejárati jelző. 5 felszálló. A nyíltvonal
vegyesen L-es és TU-s.
|
|
Rátka megállóhelyen 1 felszálló. A szerencsi
peronvégén (108+50) fénysorompós útátjáró. A
99-es szelvény környékén L-es a felépítmény.
85+20-tól 84+50-ig 20-as lassújel (nem biztosított,
viszont szőlősgazdák által időszakosan intenzíven
használt útátjárónál). 72 környékén az L aljak
közé TU vegyül. |
|
Mád állomáson 30 felszálló.
3 vágányos féllíra, szolgálat van. Az 1. vágány
rövid rakodó (raktárral, oldalrakodóval), ez TU-s és
U-s; a 2. U-s majd L-es, az átmenő fővágány L-es.
Kp.-i váltókörzetéhez Hidasnémeti felé nézve
balról iparvágány csatlakozik, és jobbra is vágány
ágazik (a felvételi épület oldalán, a kp.-i végnél
gyártelep, oda tart). Fény bejárati jelzők.Több
mint 90 fokos ívvel délnyugatnak fordulunk, ezzel ki is
érünk a dombok közül, sík terepen közelítjük
Szerencset és a 80-as vonalat. 18-30-nál fény- és
félsorompós útátjáró található.
|
|
Motorvonatunk megérkezett Szerencs állomásra.
35236-ként hamarosan vissza fog fordulni, a zártárcsa
éppen átkerül az innenső végére. |
|
Szerencsen nem maradt el a remot Csörgő
show.... |
|
A 17:40-kor továbbinduló "Avas" IC
pontosan érkezik Nyíregyházáról. Összeállítása
hátulról előre: 20-71 020, 015, 012, 88-71 007, 10-71
008, V43 1046. 30 felszálló, ezzel együtt az 1. o.-n
15%, a 2. o-n 50% az utasterhelés. Miskolcon kb. 80 a
felszállók száma, Füzesabonyban még tizenöten
csatlakoznak.
|