|
Április utolsó napján, 2005.04.30-án belefogtam a
Nyírség keleti részének felfedezésébe, elsőként
mindjárt a leginkább veszélyeztetettek között
számontartható 112-es vonallal
(Nagykálló-Nyíradony). Útvonalam: Budapest -
Záhony (120/100) - Mátészalka (111) - Nyíradony (110)
- Nagykálló - Nyíregyháza (112/113) - Szerencs (100c)
- Budapest (80).
Vonatszámok: IC 620 (Záhony) - 6345 (Mátészalka) -
6325 (Nyíradony) - 30613 (Nyíregyháza) - 5111
(Miskolc) - IC 521 (Budapest).
A Keleti pu-ról 7:05-kor induló IC 620/632
"Rétköz"/"Kraszna"
összeállítása hátulról előre: 10-67 015, 88-67
020, 20-67 075, 072, 070 (idáig a mátészalkai rész),
10-71 001, 20-71 002, 20-70 061, V43 1199. Utasterhelés
a 620-ason 100% (előző nap délután már csak 1.o-ra
lehetett helyjegyet kapni), a 632-es is közel tele van.
|
|
Szolnokon kb. 15 felszálló, Püspökladányban és
Hajúszoboszlón 15-15 leszálló. Debrecen után 60%
maradna, de a felszállókkal megint közel 100%-nál
tartunk. Két SOFTRANS-os 40-es (060EA) villanygép áll
Apafa előtt, a Hajdú Kft. telephelyén. Feljebb kékre
festett 4 tengelyes magasoldalfalú, román kocsik.
Nyíregyházán kb. 30 felszálló, velük együtt a 2.o.
kocsikban 70%, az 1. o. kocsiban 40% utas marad. Kisvárdán
a zöm leszáll, kb. 10% utazik Záhonyig.
Tuzséron M62 517-es tevékenykedik 5 db. széles
gázszállító tartálykocsival.
|
|
Záhony. A 1100-as Szilin a fehérrel és a pirossal
kihúzott felületek mellett megjelent a legújabb nyíri
divathullám eredménye, a halványzöld szinezés. Az
egyik kapaszkodónál ugyan lecsöppent a festék, de
talán nem a kivitelezés most a fontos, hanem az üzenet...
:) |
|
Csörgő erre, Szili arra - előtérben a Csapra
átránduló járat (6262, i: 11:33), a Bhv-ban kb.
félháznyi utassal. |
|
IC 620-asunk gépére visszanézve. |
|
A 6345-ös mátészalkai személy. Jó
eséllyekkel rendelkeztem a szögletes ütközőjű, a
2145-ös Csörgőre vonatkozóan, és bizony
"megkaptam". A vonat összeállítása
hátulról: 20-05 110, 82-28 111, 19-37 050, M41 2145. |
|
Elindulunk - a kezdeti utasterhelés 10%.
Az állomás vp. végénél található fűtőházra
tekintünk vissza. Balra a Tisza-hídon át Csapra tartó
vonal, 111-es vonalunk pedig alatta bújtatással fog
áthaladni... |
|
...néhányszáz méterrel odébb. A felépítmény
48-as sínrendszerű, kezdetben L betonaljas,
illesztéses, zúzottkő ágyazatú. A pályasebesség 60
km/h. A szelvényszámozás csökkenő, Záhony
felvételi épülete kb. a 903-asra esik. Eredetileg a
Nagykároly-Mátészalka-Csapi HÉV vonala volt, innen
nem nehéz kitalálni, hogy kezdőpontja Nagykároly
(Carei).
895-től 880-ig 40-es lassújel. Vegyesen L, T, TU
betonaljak, 886-tól inkább TU, 880-tól T és L.
Illesztéseknél helyenként aljcserék 4 db. L aljjal -
ahol nincs aljcsere, ott szinte minden illesztésnél
vízzsák. 876+30-ban jobbra (Mátészalka felé nézve!)
fényjelzőkkel biztosított kiágazás az olajtelephez.
Tovább inkább a TU aljak jellemzők. 852-ben végetér
egy lassújel, ez 855-től tartott (a táblát nem
láttam), 40-es, a kimutatásban "csak Mátészalka
felől" megjelölésű. 842-840 között rövid
hézagnélküli szakasz. 840-837 között 40-es
lassújel, szintén "csak Mátészalka felől".
|
|
Eperjeske alsó jellegzetes bunkerstílusú
építménye. (Kicsit tovább jobbra, 822+80-nál bújik
át a vonal az eperjeskei széles vágányok alatt.)
2 felszálló, 1 leszálló utas.805-nél jobbról,
Eperjeske rendező felől vágány csatlakozik be
(fényjelzők biztosítják), mellette széles közelít
és halad párhuzamosan. Tovább átrakó terület jön,
két széles és egy normál vágánnyal. A normál
793-30-nál csatlakozik be, közvetlenül Mándok előtt.
|
|
Mándok állomás fény bejárati, egyéni fény
kijárati jelzős - ezt nyilván "Záhony
Port"-béli (ex ZÁK) státuszának köszönheti.
Szolgálat van.
4 vágányos, a 3. az átmenő fővg. L betonaljakkal, a
4. vg. T aljas. Az 1. vg. rakodó oldalrakodóval, a 2.
vágánnyal együtt TU betonaljasak. A széles vágány
hátulról kerüli meg a felvételi épületet, aztán a
mátészalkai végnél lévő útátjáró (csapórudas
sorompóval) magasságában újból a 111-es mellé ér.8
leszálló, 2 felszálló.
|
|
Mándok szalkai váltókörzete után
vágánykiágazás jobbra - a széleset átszelve -, és
a szélesből is vágány ágazik - mindez darus átrakó
telephez vezet. A széles vágány néhol eltávolodik
50...100 m-re, aztán újból közelebb halad.
760-nál erősen vízzsákos a vonal, az
illesztéseknél továbbra is gyakran előfordul
vízzsák. Az aljak zömmel TU-k, sok L aljjal együtt.
747-nél, Tornyospálca előtt jobboldalt az utolsó
átrakó terület következik, ehhez 746-nál jobbra
vágány ágazik a 111-esből, Mándok felől
fényjelzővel biztosítva. A területen 1 normál és 3
széles vágány található. 734+50-ben
vágánykapcsolat a normállal (fényjelzővel
biztosítva Tornyospálca felől), és 733
magasságában, 400 m-re Tornyospálca előjelzőjétől,
végetér a széles.
|
|
Tornyospálca állomáson 3 leszálló, 7
felszálló. 3 átmenő vágány, továbbá a szalkai végében
jobboldalt csonkavágány. A 2. az átmenő fővágány
(a záhonyi végében T, a felvételi épülettől L
betonaljakkal), az 1. TM-es, a 3. TU-s. Fény bejárati,
a 2., 3. vg-okról egyéni fény kijárati jelzők.
Fénysorompós útátjáró a záhonyi végében. 3
leszálló, 7 felszálló.
711-től, vagyis a szalkai váltókörzettől 40-es
lassújel kezdődik. 699-től 300 m-en friss szórványos
aljcserék (L, TM).
|
|
Újkenéz megálló záhonyi végénél (695)
fénysorompós útátjáró. 9 leszálló. 687-50-ben
ugyancsak fénysorompós útátjáró. (A vasút felől
útátjárójelzővel biztosítottak.) 677-től 200 m-en
szórványos aljcserék TM-mel. 674-től U aljakat is
látunk a pályában. 662+30-ban fénysorompós
útátjáró. 651+70-ben Aranyosapáti egykori alak
előjelzőjének maradványai, 644+80-ban az alak
bejárati jelző "hullája". |
|
Aranyosapáti, 6 leszálló, 8 felszálló.
2 vágányos, az 1. vg. rakodó oldalrakodóval, L és U
aljakkal - használaton kívüli (vágányzáró
sorompókkal lezárva). Az épület elbontva, jelenleg
esőbeálló van helyette a záhonyi végénél.
Mátészalka felől is rögzített, romos alak bejárati
jelzőt találunk.A továbbiakban folytatódik az
eredetileg U betonaljas, sok aljcserével (TU, L) igen
vegyesre sikeredett felépítmény, ezen belül 633-631
között tisztán TM-es szakaszt találunk. A 621-es
szelvényt követően uralkodó a TU, illesztéseknél
vízzsákos. 606-nál végetér a lassújel, 602-ben
fénysorompós útátjáró.
|
|
Gyüre 2 leszálló, 3 felszálló.
Fény bejárati jelzős (rögzített), 2 vágányos,
elrendezése Aranyosapátinak megfelelő, a
rakodóvágányt (TU betonaljas) itt sem használják. A
felvételi épület úgy tűnik, már nem vasútüzemi
célú. |
|
A felvétel az utolsó kocsi homlokátjárójának
kissé koszos üvegén keresztül készült, Gyüre
mátészalkai bejáratánál. |
|
580+30-ban fénysorompós útátjáró. Kisvarsány,
nincs utascsere. A vakolat alatt feltűnik az eredeti
"várószoba" felirat.
559-ben fénysorompós útátjáró, 544+50-nél
iparvágány jobbra, fényjelzőkkel biztosítva.
540-től 20 km/h lassújel. Balról iparvágány, amely
Vásárosnamény állomás záhonyi váltókörzeténél
csatlakozik be.
|
|
A képen Vásárosnamény felvételi épülete.
Keresztezünk a 6344-es, Záhony felé 12:17-kor
továbbinduló személlyel, valamint Nyíregyházáról,
a 116-os vonalon érkezik a 36022-es, amely Bzmot
396, Bzx 719, Bzx 731, Bzmot 218 összeállítású.
Vonatunkra 15 felszálló, 10 leszálló. A 6344-est
15-en várják.Fény bejárati, egyéni alak kijárati
jelzők. 5 átmenő vágányos, a 3. az átmenő
fővágány TU betonaljakkal. Az 1. vg. U-s
(raktári-rakodó, oldalrakodóval és
rakodóterülettel), a 2. TU-s, a 4. U-s, 5. TU-s.
Záhony felé jobboldalt kihúzó csonka, Mátészalka
felé a felvételi épület oldalán további két
csonkavágány, köztük rakodóterület.
M44 409 ácsorog, majd vonatunk végére akad - ezzel oda
a jó kilátásom. :)
|
|
A 6345-ös és 6344-es vonatok
Vásárosnaményban. |
|
Érdekes jármű és érdekes pályarészlet a
felvételi épület tövében.
(Az aljkiosztás és a sínrendszer talán a
mellékvonalakat szeretné szimbolizálni, a jármű
pedig azok kapacitását - de ne gonoszkodjunk...)529-nél
Mátészalka felé nézve balra vágány ágazik ki
(523+50 magasságában ütközőbakban végződik),
528-nál végetér a lassújel. 522: fénysorompós
útátjáró (41-es főút).
|
|
Vitka megállóhelyen 2 felszálló, 1 leszálló. A
záhonyi peronvégnél fénysorompós útátjáró.
Eredetileg két vágányos állomás vagy mrh. lehetett,
az épület elhelyezkedéséből ítélve. |
|
A felépítmény az ívekben megszemlélve, megfelel
a Vásárosnamény előtti állapotoknak. |
|
Nagydobos fény bejárati jelzős (rögzített), 2
vágányos. Az 1. vg. rakodó, TU betonaljas,
rakodóterülettel és oldalrakodóval, használaton
kívül. Szolgálat nincs. 2 leszálló, 4 felszálló. 450+30-nál
(az állomás szalkai végén) fénysorompós
útátjáró, ezt követően, 450-ben végetér az
528-tól érvényes, 40-es lassújel. Ópályi előtt,
406-60-nál újabb fénysorompós útátjáró, majd
398-30-nál is: ez utóbbi közönséges földút, de
nyilván több bátor traktoros tevékenysége
következtében telepítették a jelzőeszközöket...
|
|
Ópályiban 11 felszálló, 6 leszálló utas. A
szalkai végén, 386+70-nél fénysorompós útátjáró. 356-tól
40 km/h lassújel, 344-ben fénysorompós útátjáró (a
49-es főúton keresztül), aztán a 341-ben és a 338-50-nél
is egy-egy.
|
|
Érkezés Mátészalkára: a 2145-ös
természetesen nem ússza meg a fotósorozatot. A
Vásárosnaménytől cipelt BoBó leakad és elmegy a
dolgára. Az állomás fény bejárati, egyéni fény
kijárati jelzős. 10 átmenő vágány, 2 szélesperon,
rakodóterület a felvételi épület oldalán, a
nagykárolyi vége felé. Tárolóvágányok ugyanitt,
oldalt pft-s gépek. A másik oldalon körfűtőház,
gázolajkút. Az 1-2-3. vágányok LM betonaljasak,
1988., 1989. gy. évszámokkal. A 4. T aljakkal
rendelkezik, az 5. vegyesen T és TU, többi a
belátható területen TU-s. A Záhony felőli végénél
gyalogosfelüljáró.
|
|
Lássuk szép sorjában a többi, Szalkán fellelhető
járművet. |
|
MD nélkül a világ siralomvölgy -
nosza hát, essünk neki a fotómasinával... :))) |
|
A 6325-ös személyvonat gépe, M41 2153. A kocsikat
nem kell felsorolni, ugyanis a Záhonynál megismert
trióval van dolgunk - a menetirányváltás miatt most
természetesen a 19-37 050-ben helyezkedem el, amely 2.
o.-ként közlekedik. A kezdeti utasterhelés 10% alatti. |
|
Indulás előtt gyorsan még egy MD. |
|
A 110/113-as vonal kezdetben faaljas, GEO
sínleerősítéssel. Szelvényszámozása Nyíregyháza
kezdőpontú, miután Nyírbátorig az ex
Nyíregyháza-Mátészalka HÉV vonalával van dolgunk. A
váltókörzettől, Nyírbátor felé nézve baloldalt TU
betonaljakkal szerelt vágány fut párhuzamosan.
568+50-től 20-as lassújel kezdődik az amúgy 80 km/h
pályasebességű szakaszon; 564-ben ér véget, innen
hézagnélküli a felépítmény, L betonaljakon.
561-nél Nyírbátor felé nézve jobbra iparvágány
kiágazás fényjelzőkkel biztosítva, darus rakodóval
rendelkező fatelephez. A baloldalt futó vágány
556-50-nél eltávolodik bal felé. Nyírmeggyes
megállóhelyen 2 leszálló. A nyírbátori végénél
(510) fénysorompós útátjáró. Az 1997-es térkép
még állomásnak jelöli - 2 vágányos állomásként
teljesen jól el lehet képzelni.
|
|
Hodász állomás alak bejárati, egyéni alak
kijárati jelzős. 3 vágányos, az 1. vg. rakodó
(oldalrakodóval, rakodóterülettel), a 2. az átmenő
fővg. L betonaljakkal, a 3. szintén L betonaljas.
Szolgálat van, az állomás nyírbátori végén
található csapórudas sorompó, valamint az alakjelzők
kezelése céljából. Utascsere nincs. Az állomási
területen, 473+50 és 467 között 60-as lassújel.
Tovább T aljak, szórványosan L aljcserékkel.
|
|
Nyírcsászári előtt alak előjelző, bejárati
jelző maradványai figyelhetők meg. Két vágányos
állomás volt egykor, az L betonaljas 1. vg.
váltókörzetei elbontottak, az átmenő fővágányban
ezeken a helyeken új LM aljakat látunk. 5 felszálló,
1 leszálló. |
|
391+50-ben balról, 390-ben jobbról (fateleptől)
iparvágány közelít, mindkettő Nyírbátor szalkai
váltókörzeténél csatlakozik, de közvetlenül
ezelőtt a jobb oldaliba még egy iparvágány torkollik. Nyírbátor
állomás alak bejárati és egyéni alak kijárati
jelzőkkel rendelkezik, a két iparvágánynál alak
tolatásjelzőket helyeztek el. 6 vágányos, a 3. az
átmenő fővg. Az 1. vg. (TU aljas) raktári-rakodó
oldalrakodóval, vágányhídmérleggel. A 2., 3., 4. vg.
T-s, az 5. és 6. faaljas, GEO-s. Szolgálat van. Az
állomási területen jobbról újabb két iparvágány
csatlakozik, egy pedig az ellenkező irányba kiágazik.
11 felszálló, 8 leszálló utas.
|
|
Nyírbátor után a 110-es vonal T betonaljas,
illesztéses (a Debrecen felé nézve jobbra elmaradó,
113-as vonal pedig faaljas GEO-val, szórványos L
aljcserékkel). A két vonal egymástól a 110-es szerint
483-nál, 113-as szerint 361-nél távolodik el. A 110-es
itt Apafa kezdőponttal szelvényszámozódik.
Záhonytól folyamatosan téglatest alakú
szelvénykövek fordultak elő, és ugyanez áll a 110-es
folytatására is. Az állomástól 482-ig 60 km/h,
482-476 között 40 km/h lassújel, utóbbi
valószínűleg a kissugarú ív miatt. 465-463 között
megint 30 km/h, előtte és utána 60 km/h. 461+60-ban
balra fényjelzőkkel biztosított iparvágány ágazik
olajtelep-féleséghez, ahol éppen családi-céges
rendezvényt tartanak. 428-426 között 40 km/h, aztán
420-ig 50 km/h. (A "default" 60 km/h közben
egészen 388-ig tart.) Nyírbogát állomáson 2
felszálló, 6 leszálló. Alak bejárati jelzős
("kiszögelt"), 3 vágányos féllíra, a 3. az
átmenő fővágány T aljakon, az 1. vg. (rakodó) U-s,
a 3. T-s. Szolgálat nincs. 420-413 között (állomási
terület) 40 km/h.
|
|
40-es még a 400-388 között, és 375-től 370-ig;
374-hez (és lejjebb, 351-352 környékén) új LM
aljakat szállítottak ki, aljcsere céljából. A
370-től 350-ig a változatosság kedvéért 50 km/h,
majd 60 km/h. 359-30-ban fénysorompós útátjáró. A
képen a 370-es szelvénynél, 40-ről éppen 50-re
gyorsít a Csörgő.
|
|
Nyírgelse állomás elrendezése Nyírbogáthoz
hasonló, csak az 1. vg. U helyett TU betonaljakkal
rendelkezik, valamint egyéni alak kijárati jelzőkkel
látták el a 2. és 3. vágányokat. Szolgálat van. 2
leszálló. Balról iparvágány a 331-es szelvényben,
rögtön ezután balra kiágazik egy másik és
eltávolodik. 325-től 40 km/h. 317-nél néhány L-es
aljcsere, ezenkívül folyamatosan T-s, illesztéses.
|
|
A lassújel Nyírmihálydi megállóhely peronjának
szalkai végéig ér (311), aztán 60 km/h jön. 7
felszálló, 1 leszálló Nyírmihálydiban. Itt is
valószínűsíthető az állomási múlt, kb. 2
vágánnyal. 259-nél baloldalt telephely, ahonnan
iparvágány vezet Nyíradony szalkai
váltókörzetéhez.
|
|
Nyíradony, három kép vonatunk
továbbindulásáról. (6 felszálló és velem együtt 2
leszálló akadt.) |
|
A felvételi épület. Az állomás 5 vágányos,
alak bejárati, egyéni alak kijárati jelzős,
szolgálat van. Az 1. vg. (TU-s) raktári-rakodó
oldalrakodóval, a 2. T betonaljas, a 3. (átmenő
fővg.) szintén, a 4. GEO faaljon, az 5. TU-s. A
felvételi épület a 247-50-nél található. Pft-s
telep a felvételi épülettel szemközt, az állomás
debreceni végénél ("MÁV Rt. PMLI Területi
Központ, Debrecen-Nyíregyházi Osztálymérnökség,
VI. Főpályamesteri szakasz, Nyírbátor").
Ugyanezen a végén fénysorompós és félsorompós
útátjáró.
|
|
A 30613-as vonat indulásáig marad idő
szemrevételezni a 112-es (ex Szabolcs
Vármegyei HÉV vonala) nyíradonyi végét. A képen a
bejárati jelző, valamint az előjelző. A vonal
Nagykálló kezdőponttal szelvényszámozódik, ezen a
részén jellemzően hasáb alakú, valamint ezt
helyettesítő, földbe ásott betonaljból készült
kövekkel. 227-nél van Nyíradony debreceni
váltókörzete. Zúzottkő ágyazat, 48-as sínrendszer
(vissznyereményezett sinekből), E jelű (1962-es és
1963-as 1E) aljak, közvetlen (síncsavaros)
sínleerősítés. 223-50-től faaljas, előbb
felváltva GEO és közvetlen, majd tisztán GEO
sínleerősítéssel. 220-30-tól 1968-as gyártású TU
betonaljak. |
|
216-tól 30-as lassújel következik, 50 méterre rá
megjelenik a 34,5 kg/fm-es "c" sínrendszer,
1912-es gyártású, diósgyőri sinekkel, faaljakkal,
közvetlen sínleerősítéssel. |
|
Innen alátétlemezestül meglépett a
sínleerősítés. |
|
A 211-es szelvénynél Nagykálló... |
|
...és Nyíradony felé nézve. Az ágyazat itt
zömmel homok, kevés zúzottkővel megismertetve;
Nagykálló irányában homokos virágföld jelleget
ölt, viszont a sínrendszer (213-tól) újból 48-as. A
30-as lassújel a 195-ös szelvényig tart, onnan
Nagykálló elágig alkalmazható a 40-es
pályasebesség.
|
|
Visszaballagok a bejárathoz, ahol utolér a 30614-es, 30613-ként forduló, délutáni
járat.
A hajnali 30610/30619 párral együtt alkotják a vonal
személyszállítási szolgáltatását. |
|
Bzmot 210 Nyíradonyban vár az indulási időre,
valamint előtte két vonatra, amelyek itt keresztezik
egymást és generálnak - sajnos leginkább csak elvi
síkon - átszálló utasokat. |
|
6324 Csörgővel (2154) és négy kocsival, 6313
pedig a Mátészalkán már látott MD szerelvényként
jelenik meg. Jön-megy a két vonat, utas Nagykálló
felé nem "keletkezik", tehát a szóló Bz
15:57-kor három fővel indul, közülük szerény
személyem képviseli a szolgáltatás igénybevevőket.
|
|
A környék enyhén hullámos - mint Záhony óta
többé-kevésbé végig -, néhány méteres
domb-csoportok váltakoznak simább területekkel. Abapuszta
- sajnos a szóló Bz hátrányai megmutatkoznak az
épület fotózásánál. 1 felszálló. 194+80-nál
fénysorompós útátjáró, előtte végetér a 30-as
lassújel.
Zúzottkő ágyazat, bár meglehetősen vékony
rétegben, alóla kilátszik a homok. Hasáb alakú
szelvénykövek. 180-160 között erdős terület, majd
újfent rétek.
|
|
139-ben fénysorompós útátjáró. Cibak (138-as
szelvény), "fotómegállás" - ennyi éppen
belefért. Utascsere nincs.
|
|
Balkány állomás nyíradonyi végében, 125-nél
fénysorompós útátjáró. Az állomás fény bejárati
jelzős (rögzített), 3 vágányos, az 1. vg. rakodó,
oldalrakodóval, faaljas, a 3. szintén faaljas.
Szolgálat nincs, utascsere nincs. |
|
Görénypuszta tmh-n nincs utascsere. Errefelé
faaljas a felépítmény, az ágyazat zúzottkő, vékony
rétegben. Fénysorompós útátjáró a megállóban. |
|
A 82-es szelvényben, Biri állomás nyíradonyi
végénél fénysorompós útátjáró. Az állomás 2
vágányos, a 2. az átmenő fővg. faaljakon, az 1.
vágány E betonaljas. Jelzőberendezés nincs,
szolgálat nincs. 3 felszálló. |
|
Az illemhely előtti homokkupac rendeltetése
nyilván a "pottyantós" üzemhez tartozó
emésztőgödör időnkénti ... hmmmm ...
semlegesítése. Nos, vagy sok felhasználóra
méretezték, vagy a szállítások számát
minimalizálták, vagy a vonatkozó szabályzatban
szerepel fix kupacméret. Balkány állomás is
hasonló, fa WC-vel rendelkezik.
|
|
Biri állomási vágányai a képen, Nagykálló
felé nézünk. Nagykálló elágazás fényjelzőkkel
biztosított, a menetirány szerint nézve jobbról
csatlakozó 113-as vonal faaljas, GEO
sínleerősítéssel. A nyíltvonali elágazás a 113-as
vonal Nyíregyháza kezdőpontú szelvényszámozása
szerint a 149-esben található, és innen 20-as
lassújel kezdődik.
|
|
Nagykálló állomás 4 vágányos, a 2. az átmenő
fővágány, a 3. faaljas GEO-val, a 4. TU-s és faaljas
vegyesen. Az 1. raktári-rakodóvágány vegyesen TU-s,
faaljas, néhol U-s. Raktár, oldalrakodó. Az állomási
területen, Nyíregyháza felé nézve balról vágány
csatlakozik terelőcsonkával, majd balra csonkavágány
ágazik ki (pl. egykori gőzmozdony szerelő is
lehetett). Ennél a vágánynál fekete-fehér árbocú,
műemlékként kiállított alakjelző.
Fény bejárati jelzők, szolgálat van. 2 felszálló. |
|
Legyen ez az utolsó rakodásnál segédkező, Ismeretlen
Vasutas emlékműve. (Majd alkalomadtán
megkoszorúzom...) 134-nél, az állomást
közvetlenül követő, fénysorompós útátjáró
másik oldalán végetér a 30-as lassújel, és átadja
helyét a 100-as szelvényig tartó, 50-esnek. (A
lassújelkimutatás szerint itt "emeletesek" a
sebességkorlátozások, a pályamenti táblák viszont
nem tartalmaznak kisebb és nagyobb értéket.) 100 és
65 között 30 km/h, majd 40 km/h. A 92-es szelvény
környékétől 65-ig rövid sinek találhatók. 59-nél
Nyíregyháza felé nézve balra iparvágány kiágazás
terelőcsonkával. Ránézésre vissznyereményezett
anyagból, de mostanság fektették. A vágány
Nyíregyháza Ipari Parkhoz vezet.
|
|
A 100-as vonal számozása szerint a 2668-as
szelvényben érünk mellé és haladunk a továbbiakban
vele párhuzamosan. A saját számozás szerinti
15-ösben jobbra iparvágány kiágazás a Tirpák
Malomhoz, a váltón 15 km/h; a második kiágazás
ugyanide a 9-esnél található. A felvételen a nyíregyházi
érkezés.
|
|
A 17:22-kor induló 5111-es, Miskolcig közlekedő,
"zónázó jellegű" (Szerencstől nem áll
meg) személyvonattal folytatom utamat, miután a 621-es
"Várda" IC-re már nem vagyok esélyes, a
6133/6001 variációnál pedig az 5111/IC 521 mégiscsak
gyorsabb. A vonat összeállítása: V43 1101, 20-35
065, 20-35 007, 19-37 073, 20-35 062. Kezdeti
utasterhelés 10%.
|
|
Füzesbokornál nincs utascsere, Nyírteleken 7
leszálló. |
|
Görögszállás, ahol keresztezünk az 5116-ossal. 2
leszálló. |
|
Van egy kis idő, amit a kereszt és az
ohat-pusztakócsi 36416-os pár perces késése
jótékonyan megnövel - ígyhát a fotó nem marad el. A
folytatás: Virányoson nincs utascsere, Rakamaz 4 le/9
fel, Tokaj 30 fel/8 le, Tarcal 8 fel, Mezőzombor 6 fel,
Szerencs 15 fel. A görögszállási 8 perces késés a
laza menetrendnek köszönhetően Miskolcig nyomtalanul
eltűnik.
|
|
Miskolc felvételi épülete hátulról, a lapos,
késő délutáni napfényben. |
|
A Miskolcról 19:10-kor továbbinduló IC 521
"Zemplén" összeállítása: V43 1041, 10-67
016, 88-67 006, 20-67 074, 060, 069.
Utasterhelése 60%; Füzesabonyban 4 felszálló, 2
leszálló utas. |