|
...a 49-es, lentebb pedig a 48-as vonal
(Dombóvár-Lepsény, Pincehely-Tamási). Ez azonban már
csak múlt idő (a felhagyott vonalak felépítménye
egyre komolyabb folytonossági hiányokat mutat), így a
híres kabaréjelenet idézett mondását ezúttal egy
rövid, félnapos utazás apropóján használjuk. Útvonal:
Budapest - Hajmáskér (30/20) - Lepsény (27) - Budapest
(30).
Vonatszámok: 9002 (Hajmáskér) - 39615 (Lepsény) - 855
(Budapest).
A Déli pu-n, a vonatunk mellett két vágánnyal, az
1179-es Szilire leszünk figyelmesek.
|
|
Ez pedig 9002-esünk - a számokat most mellőzve -,
két termes 2. o. (By), egy kerékpárszállító, négy
fülkés 2. o. és egy fülkés 1. o.
összeállításban, V43 1237-essel. |
|
Napfürdőző játékosok. |
|
Helyet foglalok a mozdony utáni By-ban. Az induló
utasterhelés átlagosan 20%, elől 10% alatt.
Kelenföldön 15 felszálló, Székesfehérváron 3
leszálló és 20 felszálló utas. Indulás után akad
egy negyedik leszálló, aki miatt a vonat leintésre
kerül, a lassú helyzetfelismerő képességgel
megáldott utastárs szerencsére nem a kerekek alatt
végzi. Az állomás végponti végéhez araszolgatván,
ezt még egy vészfékhúzás is megtoldja. |
|
Várpalota állomás (10 leszálló, 5 felszálló),
amely előtt vontatójárművünk fokozatosan vontatott
járművé vált.
"Nahát, de megszaporodtak itt a lassújelek az
utóbbi időben" - gondoltam éppen magamban, ám
hamarosan tisztázódott, hogy nem a mocsár nyert újabb
teret a nem is oly rég állékonyabbá erőszakolt
vonalszakasszal szemben, hanem jólfésült küllemű
V43-asunk kiáltott némi sürgős karbantartásért. |
|
Az eset következtében jól fizető (?) tehervonat
ítéltetett kényszerű tartózkodásra, csak azért,
hogy a pénztemető jelleggel közlekedő 9002-esünk
továbbmehessen. (Na persze, a konfliktusmentesség -
ahogy egykori parancsnokom mondta sorkatona koromban: gondprobléma
(így, egyben) ne legyen - sok pénzt megér, főként,
ha mások állják... :))) ) Az állomási személyzet
- kis tanácstalanságot követően - rendezte sorait és
gondolatait. A gondolatrendezés tetemes része jól
hallatszott a hangos utastájékoztatón keresztül,
ugyanakkor tényleges utastájékoztatásra (várható
indulási időpont és ehhez hasonlók) természetesen
nem került sor. Ígyhát, legalább ennyiben
megvalósult a veszteséges személyszállítást illető
takarékosság...
A 046-os Gigant először a Sziliért jött.
|
|
A beteget elviszik. |
|
A felvételi épület falán lévő emléktábla
("A Magyar Nyugoti Mozdonyvasut ... 125.
évfordulójára ...") alatt csap nélküli
("-Azt már ellopták" - így az állomási
személyzet), kő ivókutat veszünk észre. Hasonlót
Hajmáskér állomáson is láthatunk. |
|
Továbbindulás a Giganttal az élen 11:11-kor,
vagyis +46-tal. Pétfürdőn két összekapcsolt remot
Dácsia várakozik: 1316 és 131x (ahol x=9?).
|
|
Megérkezés Hajmáskér állomásra 11:26-kor (+47),
az árnyékosabbik... |
|
...és a naposabbik oldalról nézve. Itt összesen
5 fős utascsere történik.
|
|
Az eredetileg majd' egyórás csatlakozási időm
alaposan megfogyatkozott az 1237-es problémái miatt,
ezért a rakodó, valamint a lőtéri út elejének (hja,
a régi szép emlékek... :))) ) megtekintéséről
lemondok, maradnak az állomási látnivalók. Egy kis
Sziliparádé.
|
|
Az állomás megszokott alakjelzői. Furcsának
tűnne nélkülük, bár tény, hogy érdekes
színfoltot jelentenek - így, 2004. végén Európában
- egy fővonalon... |
|
A jobb oldali pénztárablakon található felirat
szerint, a jegykiadás az állomás melletti boltban
történik, ebben az időszakban pedig ott sem. |
|
Hajmáskér állomás felvételi épülete. |
|
Megérkezik a 39615-ös személy, Bzmot 330
képében. A motorkocsit az előző utazás (2004.11.06.)
során láthattuk Sárbogárdon: akkor túl közel állt
a fényképezés helyéhez, így csak kürtök nélkül
fért bele a képbe. Ezúttal bőven ad alkalmat
megfelelő beállítású fotók készítéséhez.
Miután a késett 9002-eshez Veszprémben csatlakoznia
kell, 11 perc késéssel jelenik meg. Az utasterhelése
20% sincs (9 fő).A 27-es vonal szelvényszámozása
Hajmáskér kezdőpontú. Az állomás utáni ívben L
aljak. A szelvénykövek téglatest alakúak, felül
ívesek, de a fővonalakon találhatókhoz képest
vékonyabbak. A pályasebesség 50 km/h, a 26 - 52
szelvények között 30-as lassújel. Sóly
megállóhelyen nincs utascsere.
|
|
Vilonya-Királyszentistván megállónál ágazik el,
alakjelzővel biztosítva, a Fűzfő-Gyártelepi
iparvágány. 1 leszálló, 3 felszálló. A lassújel
ezután ér véget.
Papkeszi állomás fényjelzős, közös kijáratival, 5
vágányos (1: TM aljak, 2: TU, a 4-5 a felvételi
épületig tartó tárolóvágányok, TM aljakkal, jó,
újszerű állapotban). 2 felszálló, 1 leszálló. A
vp-i (szelvényszámozás szerint, tehát a csajági
végi) váltókörzetnél balra iparvágány kiágazás
(nyilván a peremartoni telephez). Berhida: 2 le/1
felszálló utas (a 11 percből eddig 2 percet sikerült
faragni). Tovább egy szakaszon enyhén dombvidéki a
vonalvezetés.
|
|
Küngös előtt a fénysorompós útátjáró
behatási pontjainál cikkcakk felhegesztés a
sínkoronán. Küngösön 3 leszálló. A megállónál
csatlakozik be jobbról egy vágány, iparteleptől
vezet. A váltón 10 km/h (nincs kitáblázva). A
199-nél lévő útátjáróban 10-es lassújel (a
2004-es kimutatás szerint még 20-as...). |
|
Csajág-felső, 1 felszálló. Csajág bejárat
előtt :22-kor jelenünk meg (:17-kor kellene
beérkeznünk az állomásra). A :25-ös indulás
jótékony hatásával tehát - ha a 29-esen közlekedő,
csatlakozó vonat nem "akarja" majd másképp -
a 9002-es vonat okozta gondok nyomtalanul eltűnnek...
|
|
Motorkocsink Csajág állomáson.
A 2184-es Csörgő érkezik 4 db. By kocsival és indul
tovább Székesfehérvár irányába, szerencsére
időben - tehát pontos indulásunk most már szinte
garantált. Igaz, utascsere nem történt - sem ezzel a
vonattal, sem nélküle.A szelvényszámozás
folytatólagos (a 27-es vonal számozása szerint a
csajági felvételi épület előtt a 218-ast találjuk).
Csajág vp. váltókörzet után, a 29-es korrekció
előtti nyomvonala és a kőhíd, ebből a
nézőpontból, sokkal jobban látszik, mint a 29-esről.
|
|
Balatonfőkajár előtt fénysorompós útátjáró,
ugyancsak cikkcakk felhegesztéssel. A megállóban 5
leszálló, 2 felszálló. Lepsény előtt, az
előjelzőt követően jobbról iparvágány. 295-20-nál
van a bejárati jelző.
|
|
Lepsény. A villámkezű kalauz gyorsabb volt nálam,
ígyhát a zártárcsa már felkerült a Bz innenső
végére. A 6 leszálló utas hamar odébbállt. |
|
A cukorrépa-szezonnak köszönhetően, az 1222-es
remot Dácsia álldogált a rakodóterületen, rakodás
alatt álló szerelvény mellett. |
|
Ha nem is mind a négy sarkából, de
megnézzük innen-onnan... |
|
Totál a felvételi épületről, a 330-as Bz-vel
mint speciális díszlettel. |
|
Megjött a Maestral (855) az 1154-es Szilivel,
szerencsére a nevében szereplő szél nélkül. A
kocsik előlről hátrafelé: 20-57 097, 20-57 090, 19-37
066, 39-80 002, 20-80 022, (51 78) 20-70 031, 017 03818 -
az utolsó értelemszerűen egy messzi-messzi
galaxisból, annak fővárosa környékéről.
20 felszálló vár rá, az utasterhelés velük
(velünk) együtt 70% körüli. |
|
Székesfehérvár bejáratnál. |
|
Menetközben lebeszéltem magamat arról, hogy a
Keletiig utazzak: Kelenföldön leszálltam.
A Maestral utolsó kocsija, a Zágráb-Moszkva között
közlekedő 017 03818 RIC háló (RZD-MSzK) legutóbb
idén augusztus 30-án kapott KR-2 szintű
karbantartást, a felirata alapján. |
|
Gyors kép a GySEV-es Sziliről, azután irány haza. |