"Visszatérő szereplők"

 

2004.10.31-én Zala-környéki vonalakat kerestem fel.
Útvonalam: Budapest - Székesfehérvár (30) - Boba (20) - Zalaegerszeg (25) - Rédics - Zalaegerszeg (23) - Zalalövő (25) - Körmend (22) - Szombathely (21) - Székesfehérvár (20) - Budapest (30).
Vonatszámok: 900 (Boba) - 9509 (Zalaegerszeg) - 39027 (Rédics) - 39014 (Zalaegerszeg) - 39036 (Zalalövő) - 9153 (Körmend) - 9133 (Szombathely) - IC 911 (Budapest).

A 900-as összeállítása hátulról előre: 82-28 105, 20-37 014, 042, 339, 140, 19-37 043, V43 1305. Induló utasterhelés 90%, Kelenföldön 30 felszálló.
Velencénél kis ideig párhuzamosan megyünk egy Szilis személlyel (utóbbi a bal vg-n).

Székesfehérvár: a fűtőház környéke az esőbeálló üvegén keresztül. A fény pocsék, ablakkeretre támasztva ennyi adódik.

Az utastehelés alig csökken, összesen mintegy 40 fős utascserét követően. A végponti váltókörzet magasságában látjuk az érkező M41 2150-est a 9709 élén.
Várpalotán csekély utascsere (több a leszálló).

A Várpalota utáni ív, az ív végén kis emelkedővel. Pétfürdőn 9 felszálló, 7 leszálló.
Hajmáskér, szintén gyenge utascsere, kereszt IC 950-nel.
Veszprém előtt.
Veszprémben kb. 20 felszálló, 30 leszálló. A keresztező 909-est V43 1208 húzza, késik 5 percet.
Herend-Szentgál közötti emelkedős szakasz, a nagy ívben.
A "tetőpont" utáni lejtő: Városlőd előtt, az U alakú szakasz ívének végénél.
Ajkára érve (ahol az 1218-as remot Dácsia figyelhető meg) már sikerül 8 percet összeszedni. Itt összesen kb. 40 fős utascsere, a maradó utasterhelés még mindig magas.
Devecser: 12 leszálló, 2 felszálló utas.
Boba, érkezés +10-zel, 15 leszálló.
A 900 és a 9509 között végzett tolatási munkák idejére lehetőség nyílik körülnézni - szerencsére van látnivaló. A borult időben kifejezetten jól jön az állvány.
M41 2203 hozza a 9509-est az egy szem kocsijával (20-17 215, utasterhelése csak 25%) Cellből, a 900-ról az utolsó három kocsi akad le.
M41 2210 áll a közelben.
Találkozunk még ezzel a géppel, egyike lesz a "visszatérő szereplőknek" - a 2203-ashoz hasonlóan.
306-os Szergej tehervonattal, úticélja Őrihodos.
Rögtönzött Csörgőfesztivál.
163-as Szergej érkezik Cell felől dozátoros kocsikkal.
A folytatásban (Boba kezdőponttal szelvényszámozódik a vonal) Jánosházán 6 fel-, 4 leszálló. 144+50-től (Rigács mh.) 60 km/h lassújel 147+30-ig (közben egy útátjáró).
A képen Ukk állomás vágányai (Boba felé nézünk). 3 leszálló. Az állomás fényjelzős, 6 vg. féllíra. A 25-ös vonal Ukk utáni szakasza (szintén 48-as sínrendszer, L aljak, GEO sínleerősítés) Ukk kezdőponttal szelvényszámozódik. A Zeg. felőli bejárattól az állomáson 60-as lassújel.
Darboncon 2 leszálló. Az üveg esőbeálló sem összefirkálva, sem kitörve nincs - tehát vagy néhány órája fejezték be az (újra)üvegezését, vagy a környékre jellemző csodának (?) vagyunk szemtanúi.

Ötvös állomáson (inkább csak forgalmi kitérő: 2 vg., fényjelzős, 40-es lassújel mindkét váltókörzetében) nincs utascsere, kereszt a 2188-as Csörgő vontatta 9502-es vonattal - a mozdonyt még látjuk ma.

Türje, 4 felszálló.
Az utasok egyike megkérdezte: ezt akarom fényképezni?
Egy kis életkép Zalabér-Batyk állomásról, ahol kilencen szállnak le. Az állomás fényjelzős; 2003-as évvel selejtezett, többféle teherkocsit tárol. A kiágazó zalaszentgróti vonal TU betonaljakkal rendelkezik.

A 182-es szelvény magasságában kb. 300 m-es szakaszon illesztéses a pálya.

Pakodon 4 leszálló, 2 felszálló.

Pókaszepetk állomás 3 vágányos, fényjelzős, 8 le/5 fel. Kemendollár (nem "kemény USD", hanem -ollár) megállóban 4 felszálló.

Zalaszentiván, 8 leszálló. A 175-ös Szergej ugyancsak "visszatér" ma.
A 17-es vonalon Zalaszentivánig kiépített térközös közlekedés a 25-ösön Zalaegerszegig folytatódik.
Az új Zeg-i deltavágány kiágazása. Nagysebességű kitérő, majd egyenes szakasz - ennek eredményeként a védőcsonka szokatlan módon csatlakozik. Kérdés, hogy baj esetén vajon a deltavágányon haladó jármű valóban el tud-e fordulni a védőcsonka irányába?
Zalaegerszeg váltókörzet előtt 40-es ill. 60-as lassújel. +4-gyel érkezünk (Bobáról +9-cel indultunk), így nincs sok időm. Rédics felé a 39027-es vonat Bzmot 293, két mellékkel (634, 540), kezdő utasterhelése 35%. Természetesen a jó megfigyelési lehetőséget adó, "panoráma Bz" szolgáltatást veszem igénybe.

Indulás után nyomok egy totálkép-féleséget: baloldalt a 9509-est hagyjuk el. Az állomás kp. végén két (csoport-)kijárati jelző a két vonalra, a rédicsi végén kijárati nincs, csak nem fedezett fény bejárati található.
A vp. váltókörzetet (20-as lassújel) követően a 23-as vonal 48-as sínrendszerű, T aljakkal. Mindkét oldalon iparvágány: balra MOL telep, jobbra valamilyen tárolókhoz visz. A szelvénykövek a mellékvonali-hasáb alakúak. A szelvényszámozás emelkedő, Zeg=kb. 42 km, azaz továbbra is Ukk kezdőpontú (ex "Dunántúli HÉV"). 435-nél a baloldali iparvágány visszacsatlakozik, a kitérőnél nem jelzett 10 km/h. Ezt követően, 440-ig baloldalt párhuzamosan halad az iparvágány vége mint kihúzó csonka.
450-től faaljas a vonal, GEO-val.

Bocfölde, 3 leszálló. Kapáslövés, amely véletlenül sikerült ilyen bulvársajtósra: "Merci és a helyi valóság".
A háttérben látható esőbeálló új "szerzemény", igen kontrasztos a régebbi épület mellett.

A fénysorompós útátjárók előtt, a behatási pontoknál 20-30 m-es szakaszokon L betonaljak. A szelvényköveken a számozás rég nincs újrafestve, nehezen olvasható.

Sárhida, 3 leszálló. Nomen est omen: az épületek - a fal elszineződése alapján - a tetejükig vizesednek.

510-től betonaljas javítások, 512-től betonaljak vegyesen (T, L - utóbbiból több), 518-tól tisztán L-es a pálya.

Bak állomás: 2 leszálló, gázzal fűtött váltók. Fényjelzős, közös kijáratikkal. Az átmenő fővg. T betonaljas, 1. vg. U, a 3. faaljas, ami nehezen megállapítható, mert sínkoronáig ellepi a tömör növényzet. A rakodón rönkfa feladás. A kp. váltókörzetből kiágazik egy iparvágány is.
Kereszt a 39022-t alakító Bzmot 274, Bzx 643, BDzx 027 összeállítással.

A vp. váltókörzet után faaljas, vegyesen GEO és közvetlen sínleerősítéssel. 531-től L betonaljak 538-ig, ahonnan faaljas. 546-tól L betonaljak. 553-nál szennyezett az ágyazat az útátjáró előtt, 100 m hosszban. 556-tól 573-ig 40 km/h lassújel, 556+50 után faaljas (GEO és közvetlen). 560+50-től 562-ig ágyazatszennyezés, 564-től viszonylag jó. 573+50-től T betonaljak, 577 - 584+30 között (valószínűleg az ív miatt) 40-es lassújel, 578 után L aljak.
Baktüttösön - előtte szép a pataktól felemelkedő, "dombkerülő" szakasz - 3 leszálló, a peronnál kis szakaszon TU aljak.

600-as szelvénynél pár m-en faaljak. 610 magasságában az L betonaljak szerepét T-k veszik át. 616 után egy régebben T-vel átépített szakasz (látszik a zúzottkő színéből).
Tófej mrh, 12 leszálló. 651-es szelvénynél némi TU alj vegyül, az útátjárónál pedig L. Rádiházán 5 leszálló.
655-től L és T aljak vegyesen, 662-nél tisztán TU, 670 után T, ezt követően Gutorfölde kp. váltókörzetig TU.

Gutorfölde 4 vg., az 1. és 4. rakodó (oldalrakodóval), faaljas, a 2. az átmenő fővg. L betonaljas, a 3. U; 11 leszálló. Az állomás fényjelzős, közös kijáratival, a bejáratik előtt itt sincs előjelző. Jobboldalt kihúzó csonka. Ugyancsak jobboldalt almaraktár, ahol vagonkuli-szerű, közútiból átalakított szerkezetet figyelhetünk meg.

713-tól zömmel L betonaljak, némi T-vel vegyítve, 715-től éppen fordítva.

Ortaháza, 3 fel/4 le. A kis épület oldalánál lévő, fából készült hulladékgyűjtő nagyon kedves szerkezet, többfelé látni hasonlókat a vonalon. A megállót követően inkább L aljak, aztán felváltva T és L, teljesen szabályosan (egy ilyen, egy olyan). 734 után megint zömmel L, kevés TU is feltűnik, ezen belül 744 - 746 között faaljas.

Csömödér-Páka fényjelzős, kp. váltókörzetnél balra vágány ágazik ki a fatelephez (kisvasúti átrakóvg.). 4 vágány, a 2. az átmenő fővg. A kisvasút szintben keresztez a bejárat előtt, vágányzáró sorompóval lezárva.

A képen a felvételi épülettel szemközt, a fatelep és kisvasút területének egy részletét látjuk. A kisvasúti gőzmozdony, amelyről sajnos nem készült jó felvétel, baloldalt, a kép látószögén kívül található.

Az állomás után folytatódik a faaljas felépítmény 773+50-ig, onnan vegyes betonaljak. A kisvasút Csömödér-Lenti szakasza egy darabon párhuzamosan halad, mintegy 20-30 m távolságban. A 778-nál lévő útátjárónál fordul el jobbra, tovább az úttal párhuzamosan távolodik.

Iklódbördöcén 4 felszálló.
A vonalra jellemző típusú, új faépítmények teljes kelléktárát felvonultatták, rendezett, szép formában. Megemlítem még, hogy a gyalogos útátjáróknál több helyütt rendben tartott, frissen festett korlátok találhatók.

804-es szelvénytől zömében L aljas a pálya, 816-tól inkább T.

Lentiszombathely, 3 leszálló.
Az esőbeálló állapota vajon komoly jégesőnek, vagy inkább a sorsukkal elégedetlen, esetleg unatkozó helybélieknek köszönhető?

823-as szelvénytől, a változatosság kedvéért, L aljak 826-30-ig. Azután faaljak és lassújel (40?). Jobbra használaton kívüli vágánykiágazás, "kiszögelt" fényjelzőkkel. 831 - 834 között L aljak, a folytatás faaljakon, GEO és közvetlen leerősítéssel. A kisvasút vágánya 837-nél közelíti meg újból a 23-as vonalat, azután párhuzamosan halad. Megjegyzem, a kisvasúton aljcsere volt: az eredeti betonaljak gúlákba rakva, az újak faaljak, közvetlen síncsavaros leerősítéssel. Lenti állomás előtt újból szintben keresztez és átmegy a bal oldalra, normálnyomtávú rakodóvg. mellett.

A képen Lenti kultúrált kinézetű felvételi épülete.

Az állomás fényjelzős, közös kijáratival. 21 leszálló. 5 vg., a 2. az átmenő fővg. L aljakon, az 1. és 3. TU, a 4. vegyesen L-T, az 5. U és TU. Vp. felé nézve baloldalt fatelep a kisvasúttal, a felvételi épületet jobbról megkerüli egy további normálnyomtávú vágány, a vp. váltókörzetben visszacsatlakozik. A vp. végen 2 kijárati jelző. A váltókörzetet követően 100 m-rel ágazik ki egy vágány és elfordul a baloldalt lévő fatelephez.
A fatelep valamilyen szinten működni látszik, ám igen sok, már csak tüzifának jó deszka rohad az udvarán.

A felépítmény faaljas, GEO-val, 880-tól átmegy közvetlen sínleerősítésesbe. 883-as szelvényt követően kavicsos ágyazat, mészkő alapú zúzottkő pótlással. 898-tól zúzottkő ágyazat, 899-től (Rédics bejárat) 20-as lassújel.

Rédics állomáson 10 leszálló.
A képen a 23-as vonal ütközőbakja, azaz Alsólendva felé nézünk (bal ív kell hogy következzen a bak után - Trianon előtt...).

Az állomás 3 vg., mindhárom faaljas (kevés U alj is előfordul), az 1. vg-nál nem használt oldalrakodó. A 3. vg. kissé távolabb helyezkedik el, mintha lett volna a 2. és 3. között még egy. Az 1. vg-ból vp. felé - a képen is láthatóan - rövid csonka ágazik ki.

A 293-as motorkocsi körüljár és elfoglalja új pozícióját.
A peron szűkös a háromrészes Bz-nek: választani lehet, hogy vagy körüljárás előtt, vagy azután lóg ki valamelyik vége. A választás jó, hiszen a végállomáson álló járműbe felszállni mindig több idő jut, mint leszállni.

Visszafelé a kezdő utasterhelés szerény személyemre korlátozódik. Lentiben kereszt a Bzmot 409-ből álló IP 39005-tel, Gutorföldén kereszt két mellékkel szereplő Bz motorral. A Zeg-i MOL telepen 2 db. M31-es tűnik fel, az egyik viszonylag friss festésű. A telep bejáratánál 3 db. Gbgs kocsi, most festik fel rájuk a GySEV logóját.

19 leszálló a végállomáson. A 23-as vonal - legalábbis a látott időszakban - egészében erősen Zeg-re gravitál, mondhatni, elővárosi közlekedés folyik rajta. A falvak közötti utazás mindkét irányban csak néhány utasra korlátozódott.
2188-as Csörgő érkezik (39215).
Az állomás WC-je pénzbedobós rendszerű (50 HUF). Amint bedobtam a pénzt és ajtót nyitottam, azonnal startolt egy idősebb utazni (és pisilni) vágyó. Dolgom végeztével jött az újabb delikvens.
A környezet a pisszoáros részen valamivel felemelőbb, itt viszont írószerszámmal (is) rendelkező utasok nyomait látjuk; egyiküknél otthon probléma támadt az ajtókilinccsel, és nyilván éppen zárva találták a vaskereskedést.
"Mosó Masa Mosodája". Jobbra, a kép látószögén kívül a reggeli 900-as Zeg-i részét fedezzük fel.
A reggeli vonatunk továbbításában jeleskedő 2203-as Csörgő (mellette Bzmot 177).
Rögtönzött fűtőházlátogatás két szereplő-párossal.
Az egyik páros a már jól ismert Bzmot 293, valamint a kiállított 22,015.
A másik páros.
A páros csörgősebbik hangú tagja...
...valamint a Nagy Lekvároskenyér-etető. (Vésztőn mesélte egy idős vasutas, hogy az ABmot (BCmot) ifjú utasai kezébe adott lekvároskenyér a járműre jellemző, erőteljes szitálás miatt, az út végére általában a gyerek szája mentén, tetemes méretű vízszintes sávot hagyva fogyott el. A fiatal hölgyutasok pedig szinte kivétel nélkül kielégítőnek tartották az utazást.)
A felvételi épület kintről, gondosan ügyelve arra, hogy némi busz azért rákerüljön a képre... :)))
A felvételi épület oldalától nem messze kiállított 377,503 - már nem túl friss állapotban.
A 377-es előtti tábla szövegét elolvasva magunk elé képzeljük a szerencsétlen Volán-dolgozókat, akik a nagyhatalmú MÁV parancsára és irányításával, éjt nappallá téve sínylődtek egy sehová sem mozduló, az ő profiljuktól merőben különböző jármű csinosítgatásán... Érdekes...
Zalalövőre "természetesen" kiváló, visszatérő szereplőnkkel, Bzmot 293-assal utaztam tovább. Ezúttal a 099-es BDzx és a 734-es Bzx a két melléke, így alkotják a 39036-os vonatot (i: 15:05). A kezdeti utasterhelés 10% alatti.

A zalalövői vonal a váltókörzetet követően egy szakaszon L betonaljas, viszonylag új fektetés. A szelvényszámozás Zalalövő kezdőpontú (Zeg. bejárati jelző 240+50-nél). 237 után TU aljak, 234-től L, 232-nél fordul el a vonal a zalaszentiváni ágtól, 220 az új delta becsatlakozása (fényjelzőkkel biztosítva), a másik végéhez hasonlóan, nagyseb. kitérő és kitérő irányú védőcsonka.

Az új deltavágány hídja a Zala folyón, érdekessége, hogy ívben fekszik.

Tovább új építésű hézagnélküli a vonal, L aljakkal, GEO sínleerősítéssel, az ívben aljvég-"sarkantyúk". (A deltavágányon 80-as lassújel előjelző látszik.) Zalaegerszeg-Olán nincs utascsere. Jobbra (Zalalövő felé nézve értendő!) homlokrakodós vágány, 203+50-nél jobbra kiágazik egy másik vágány, rakodóhoz. 195-nél kiágazás portáldarus rakodóhoz, ez ránézésre használaton kívüli. 183-nál iparvágány balról (fényjelzővel biztosítva), félig szétrombolt állapotú üzemtől vezet.

Andráshida állomás 3 vágányos (2. átmenő fővg, L-es aljak, 1. rakodóvg. - rönkfa feladás - TU-s, 3. vg. U-s), fényjelzőkkel, közös kijáratival. Utascsere nincs. 174-től (Andráshida kp. váltókörzet után) "eredeti" állapotú a vágány: illesztéses, faaljas, L betonaljakkal vegyítve - ez 170 után T betonaljakba fordul át. 166-os szelvény, útátjáróban 30 km/h lassújel, a hídon (158+50) 20-as. 155+80: egymást követő több, szabad szemmel jól látható fekszinthiba, 143-nál baloldalt (továbbra is Z.lövő felé nézve!) folynak az ásatások a majdani nyomvonalkorrekció helyén, Bagodon (4 fel/1 le) struccokat tenyésztenek. 131-től vegyes, túlnyomórészt faaljas a felépítmény, szórványos L és T aljcserékkel. 123+80, útátjáró igen vízzsákos, 122-környéki ív betonaljas, alapvetően T-ből.

Csurgaszi Csárda, 2 leszálló. Az ellenív első fele tisztán betonaljas. A hasáb alakú szelvénykövek helyett a felül íves téglatest "fővonaliak" dominálnak már. Zalaszentgyörgyön 2 fel/4 leszálló utas. 103 után T betonaljak, 99 - 97 közötti ív könyökös, 96+80-tól faaljas, elsősorban L-es aljcserékkel, aztán 92-nél zömében betonaljas.
88 - 86 között 30-as lassújel. A képen a 87-es szelvény és a szürkületi őszi táj.

Zalacséb-Salomváron (3 leszálló) "kinyílik a világ": fényjelzős, tolatóvágányutas biz.ber, kijárati jelzők, törpe tolatásjelzők, fű-fa-bokor. A pálya kevésbé felemelő: az állomás 3 vágányos - 1. rakodó (nem használt), 2. átmenő fővg., L-es javításokkal U aljak és faaljak, 3. faaljas L javításokkal. Az 1. vg. kijárati jelzők helyett siklasztósarukkal felszerelt.

Az állomást követően folytatódik a vegyes, faaljas-betonaljas pálya, kezdetben az aljvégeknél ágyazatpótlással. Baloldalt (Z.lövő felé!) feltűnik a nyomvonalkorrekció új alépítménye. Ez mintegy 100 m-rel beljebb vezet, a folyóhoz közelebb, míg a régi (jelenlegi) vasút az alacsony völgy szélén. Az új nyomvonal tehát magasabb töltés, és a kevésbé állékony talajból esetleg fakadó veszélyek árán, kevesebb és nagyobb sugarú ívet tartalmaz.

Budafán 1 leszálló. Itt az új töltés csak 50 m távolságban halad, a munkagépeket az útátjárónál, vagyis a megálló peronja elejének magasságában tárolják.

24-es szelvénytől szinte tisztán L betonaljak.

Zalapatakalján (14-es szelvény) 7 leszálló, majd 13-nál jobbról közelít a 22-es vonal: kavicsos ágyazatú, faaljas, közvetlen leerősítéses, néhány TU-s aljcserével.

Zalalövő bejárat mindkét vágányon fényjelzős. A nyomvonalkorrekció itt közelít a vonalhoz, egyenesben, míg a 22 és 25 (jelenlegi) vonalak ívben fekszenek. A felépítmény újabb építésűvé válik mindkét vágányban: 1997-es gyártású LM betonaljak GEO-val, majd Skl-3-assal, betonaljas kitérők. Tolatóvágányutas biz.ber itt is. 5 vágány (peron az 1.-nél, szigetperon a 2-3 között).

A vonatról nyolcan szállnak le.

Zalalövőn rendelkezésemre állt fél óra. A látnivalókkal ez igen hamar elment - kezdésképp egyik visszatérő szereplőnk, a 2210-es Csörgő. Az idő nagyon esőre hajló, és hogy még bíztatóbb legyen, határozottan sötétedni kezd.

Az új felvételi épület.
A Csörgő plankton-pozícióból.
Búcsúpillantás az időközben körüljárt 293-as Bz-re.
Két kép visszatérő szereplőnkről, M62 306-osról. Őrihodos felé indul tehervonattal - reggel óta tehát már legalább másodszor fordul. Az eső közben határozott csepergésbe fog.
A 175-ös Szergej visszatér: Őrihodosról hozott tehervonatot.
9153-as (Őrihodos-Körmend) vonatunk megérkezik, amely a 231-es Bzmot 1 mellékkel.
A felgyorsuló sötétedésben kissé hatásvadászra sikeredett a felvétel.

A remélt panoráma-szolgáltatás, és így a 22-es vonal részletei is semmibe foszlanak, miután a vonat hátul megerősítésre kerül a Körmendről érkezett 296-os Bz motorral.

Az utasterhelés minimális. A vonal Körmend kezdőponttal szelvényszámozódik, hasáb alakú kövekkel.

Az egykori Körmend-Muraszombati HÉV "felső vége" csak két megállóhellyel rendelkezik: Zalaháshágy-Szőce és Nádasd. Az elsőn (136-os szelvény) 1 felszálló akad, a megálló előtt 30-as lassújelet sejtek egy szakaszon. Zúzottköves ágyazatpótlás, majd zúzottkő a további szakaszon.

Nádasdon 5 fel/3 leszálló. Itt zúzottkő ágyazat, faaljak jellemzőek betonaljas javításokkal. 47-es szelvénynél, a hidaknál megint kavicsos, az első hídon 20-as lassújellel. Körmend előtt újból zúzottköves.

Körmenden 3 percem volt az átszállásra, ezért túl komoly esélyeket nem adtam a "9133 Körmenden" című fotó elkészítésére. Annál is inkább, mert ez a 3 perc szertefoszlott a 9153 ugyanekkora mértékű késésével - ezek után természetesen Körmendre beérkezve a 9133 utolsó kocsiját lehetett megfigyelni, közelebb érve egy álló kijáratot és a szigetperonon ólálkodó fszt-t. Tehát: gyors átszállás, fotó elmarad.

A 9133-as vonat a 2208-as Csörgőből és 3 fülkés kocsiból áll, utasterhelése jó 90%. A mozdony utáni kocsi a 20-37 339, a másik kettő a szokásos feledékenységemnek "esett áldozatul"... Egyházasrádócon kereszt a 9126-ossal, amely M41 2206, 3 By kocsival. Ják-Balogunyomon teher Szergejjel Szentgotthárd felé, amely ránk vár. Szombathelyig néhány leszálló akad, de a zöm a végállomásig utazik.

Megérkeztünk Szombathelyre.
Rántotthússal és hagymával kevert pálinka illatú, idősebb utastársunk Szombathely-Szőlős magasságában kijelentette, hogy belátja, sok volt ma a pálesz, de kicsi a nyugdíj, nincs munka, és ő bizony most gyomorfelfordulással küzd, amiből lehet, hogy menten baj lesz (rövidebben és egyértelműbben mondta, persze). Nem lett baj, sikeresen leszállt, bár a sikeres célbaéréséről természetesen már nincs információm...
A 2208-as Csörgő az Uniqa IC élére áll, így ő is "visszatérő szereplővé" válik a mai történetben.

A 16-os vonalon - a nagy sötétben és csak "érzésre" - mintha egyre szaporodnának a lassújelek. A legkevésbé pedig a Csorna-Győr szakaszra emlékszik az ember, mert felgyorsításból, sebességtartásból, Győr előtti fékezésből áll, semmi másból...

Az IC érkezése a Keletibe.

A 911-es IC Csornától érvényes összeállítása, hátulról előre: (MÁV) 20-67 046, 085, 040, 88-67 013, 10-67 010, (GySEV) 10-67 300, 20-33 103, 002, 1047 501. A MÁV-os rész kezdeti utasterhelése átlagosan 70% körüli, az utolsó kocsiban határozottan több. Sok kelenföldi leszállóval, Keleti pu-ra 30% marad.

Vissza a főlapra