A második nap délelőttje Dunajec-i tutajozással telt (oda-vissza utazás busszal), 14 óráig.
Folytatásképpen én egy kis körutat terveztem: Tátralomnic-Ótátrafüred (TEZ 8221)-Csorba tó (TEZ 8124)-Csorba (OZ 8029)-Poprád (Os 7839)-Ótátrafüred (TEZ 8132) -Tátralomnic (TEZ 8226).
A képen Tátralomnic: a Tátravillamos vonalának (184) és a Poprád-Studeny Potok felől jövő, 185-ös vonalnak a lomnici vége. A 185-ös vonal, ha jól emlékszem, belekerült a megszüntetendők (személyforgalom szempontjából legalábbis) közé, aztán jött a "mégsem". Talán ennek (is) köszönhető, hogy a nyomtatott menetrendben nem sorrendben, hanem a 187-es után következik...
Kettő a legperspektívikusabbak közül (812 008 és 812 031), az újabbik zólyomi eresztésből.
Vasaljas kitérő, ugyancsak Tátralomnicon.
A másik oldalon az Ótátrafüredre induló 425 958.
Egy kis orrtanulmány "Ruttka szépéről"...
...valamint a gyári táblája.
Ótátrafüreden átszállás (addig 10% utasterhelés, tovább 25%), érkezés a Csorba-tóhoz +2-vel, ami 1 perc híján a fogas indulásával azonos. Az átszállás kissé megszaporázott léptekkel így is biztosított volt.
A csorba-tói fogas egyetlen megállója, Tatransky Lieskovec. Az utaslétszám 10% alatt maradt, itt viszont akadt egy leszálló.
A jármű utastere - kissé sötét a kép, mert utasok nélkül a csorbai végállomáson lehetett csak lefotózni, ahol viszont befut a "csarnokba".
A "csarnok" a szomszéd vágányon álló, másik járművel
Egy kis tanulmány a fogas-kitérőről.
OZ 8030-ként vissza a Csorba-tóhoz.
A pálya "szintből", amihez sajnos kénytelen voltam egy kis fűnyíráshoz folyamodni a közelebbi oldalon.
Amolyan "kötelező" kép, a nagyvasúti állomás főnöki irodájának bejárata, rajta a tengerszint feletti magassággal.
Megérkezett a soronkövetkező, 131-essel vontatott és 183-assal tolt tehervonat Kassa felől. A tológép leakad.
A Zsolna-Poprád személyvonatom (7839) érkezése már erősen esedékes - én pedig nyugodtan várom az átmenők közötti szélesperonon. Szerencsére kapcsolok, hogy jó-jó, de az a vonat az 1-re fog érkezni, az épület elé - és a tehervonat mögé -, mivel az épület előtt gubbasztó polgárok számára az sokkal logikusabb hely, mint az átmenő fővágány... :))) Így is történt, futás, tológép megkerülése: a vonatom 163-asa előttem tornyosult. Ott állsz meg! - mondtam magamban, és mivel az erő velem volt, ez centire így is történt...
30 felszálló, ezzel is 10% alatt marad.
Poprádon több idő jutott a 163-asra. Errefelé a mozdonyokat női nevekkel ellátni, úgy látszik, divat - a kassai 721 110-es neve "Tatyjána", ez itt pedig Bea. Csakhogy míg Tánya érett nő, addig Bea bizony majdhogynem kiskorú: Skoda gy.sz. 8730, sz.év 1990.
A 7839 vontatott járművei: 82-40 040, 21-08 309, 268, 113, 111.
Bea leakadt, körüljárt, aztán napfürdőzött. Én a 19:07-kor induló Tátravillamossal visszaindultam Tátralomnic felé (25% utas, 3..6 fős utascserékkel Ótátrafüredig alig változik, a lomnici pedig 10%). A visszaút a 185-ös vonalon kétségtelenül változatosabb lett volna, de az plusz 2 óra, és ehhez már nem igazán volt kedvem... A Tátravillamos vonalai 60-asak, ívekben 5-ös lépcsőzésekben 50-től 20-ig minden előfordul, ill. pl. Tátralomnic váltókörzetben 15. A 183-as Poprádtól szelvényszámozódik, a 184-es Ótátrafüredtől. Poprád - Velky Slavkov között kétvágányú az alépítmény - az utóbbi állomás kp. váltókörzeténél jobbra kiágazó és ellenív után bakban végződő vágány megindítja a fantáziát: volt a faluban "valami" eredetileg, ami tovább növelte a (teher?)forgalmat itt?
Tovább a 3. nap eseményeire.

Vissza a főlapra