A 19-es Gorilla rájárt az IC405 szerelvényének másik végére. A kocsik (mind ZSSK) a túlsó végtől nézve: 29-70 021, 010, 002, 82-70 104 (BDsheer - poggyász plusz kisgyerekes megoldás), 88-70 002, 19-70 008.
Közben ÖBB 2143 037-es érkezett néhány Schlieren-nel (EURégió Marchegg felől), körüljár, de mindig ott és akkor tartózkodik, ahol és amikor én nem, így sajnos kimarad a képgyűjteményből.
Pillantás a 19-es Gorilla alsó tájékaira...
A helyjegyem ebbe a kocsiba szólt. A kezdeti utasterhelés átlagosan kb. 60%, ezen belül ebben a kocsiban 80%.
Pozsony után nem sokkal a bal vágányon pályafelújítási játékokat játszanak, ám a vasúttal párhuzamos autópálya építése is halad kelet felé. A 3 kV= birodalom Puchov-ban máris egy 18x képében jelentkezik, és a 36x, 26x gépek nagy szerencséjére a komolyabb hegymászás is csak innentől keletre kezdődik, ez a műfaj tehát teljesen átengedhető az erre született 131-eseknek. Ennek ellenére azért előztünk egy csatolt 363-assal felfelé tartó tehervonatot is.
Sajnos a helyzet nem kedvezett a fotózáshoz: a Bpeer rögzített ablakai (nem úgy, mint az EC78 cseh fülkésében!), az aránylag telített utastér és a rövid tartózkodások mind-mind ellene szóltak.
Zsolnán, ahol ez a kép készült, épp csak egy leugrásra és pár kattintásra futotta, a perontető alól. A cseh teherkocsit egy helybeli "szöcskeféle" szalasztja, a...
...110 042, amely a délelőtti érsekújvári, pirosas színekben megjelenő gép 3 kV= "megfelelője".
Az IC-ről kb. 60-an szálltak le. Az állomáson csatolva 840 004+006 szerepelt, a zsolnai fűtőházban pedig röviden mondva minden van, mi szem-szájnak ingere, ide érdemes lesz majd ellátogatni. A szelvényszámozás Zsolna után csökkenő, az utána következő állomás, Teplicka n. V. van 319 km-nél, Kassa 98-nál. Csap mint kezdőpont kb. ki is jön...
A ZOS Vrutky ugyancsak érdekes, a kerítés mögött vontatott jármű- és vontatójármű-roncsok, gőzmozdonyt is beleértve. Tovább pedig egy frissen életre keltett szerkocsi. Kralovany-n az állomás után egyből alagútban elbújó 181-es vonal kiszolgálására 751 115 található 742 368 társaságában. A Ruzomberok utáni rendezőn egy SCP (nagyon nem "SGP"-nek nézett ki!) feliratú, "eredeti" T448-ként jelölt (gondolom nem a szlovák vasút tulajdonában lévő), kék színű "742" dolgozott. A Liptovska Mara gátja alatt lévő, Z-alakú ívben (274...270 km-nél) kívánságra szembejött egy 36x, 9 személykocsival (nagyon szép látvány ez az "együttállás")... Liptószentmiklóson néhány fel- és leszálló; itt két 721-es alkotja a tolatós parkot: 089, 073, Liptovsky Hrádok-ban meg egy jó öreg 710-es. Poprádon a fűtőház felső végében továbbra is roncs Tátra-villamosok (a Stadler&Vrutky előtti korszakból) tömege. Kb. 20 felszálló mellett legalább 140 leszálló akad, a többség a felszereléséből ítélhetően kiruccant Pozsonyból némi friss levegőt szívni. Teljesen jogosan, mert a "poszter" (vagyis a Magas-Tátra, Copyright nejem) szép tiszta, süt a nap stb. Iglón, a 131-esek otthonában a fűtőház körül néhány dologtalan ill. átmenetileg leamortizálódott "Dvoicka", miközben Krompachy-nál egymás mögött két tehervonat is csak egy-egy szál 18x-essel szenvedett (na jó, rövidebb vonatok voltak...). Margecany-n Bz-ajtónyitó csatlással ellátott 754 055 (neki majd csak 15:18 után lesz dolga, a Horehronec-cel). Szintén itt egy igen rozsdás 711, a lenti szín körül Bz-k. Kysak-ig (15 leszálló - egy részük nyilván az érkező Tarnovia-ra beélesítve) sikerül +2-t összeszedni az eddig minden állomáson pontos IC-nek. Kassára érkezés +3-mal.
Nem fordul fel a gyomrom egy kis pisi láttán, ezért megnézem a másik két képet is.
Felfordul, ezért továbbmegyek a 3. felvonásra.

Vissza a főlapra