Az IC405 14:35-kor érkezett volna menetrend szerint Kassára, ebből lett 14:38. A 7203-as személy 14:52-kor indult Miskolcra, amelyet ha nem érek el, akkor egyfelől mehetek a Rákóczival, másfelől viszont bőven marad időm (3 óra) fotózni, sőt, akár még utazhatok is egy rövid kört valamerre. Azért inkább az 1. verzióra szavaztam... Ígyhát az IC-ben megállás előtt úgy helyezkedtem, hogy kb. az aluljáróknál szálljak le, ami majdnem pontosan sikerült is. Sietős léptekkel le, be a váró/pénztárterembe, megirányozva a nemzetközi pénztárt. A Kassa-Miskolc jegyemen 14:40-es időpont szerepel - ami köszönhető egyfelől annak, hogy sor nem állt, másfelől annak, hogy - a Nyugatiban péntek délután végzett tevékenységgel (menetjegy megrendelő kitöltése, pénztáros hölgy általi körmölés és más szöszmötölések) ellentétben, a művelet a viszonylat közlésével, az ellenérték közlésével, a pénz átadásával, a jegy átadásával, a visszajáró átadásával zajlott, közel olyan ütemben, ahogy ez itt elolvasható.
Ezek után irány a nastupiste 3. (3. peron), ahol mindjárt egy ismerős Bardotka fogadott - pár teherkocsival haladt az állomás Kysak-i végébe. Ezt a kissé viseltes példányt a kassai NOHAB-os Nosztalicskás menet résztvevői közül bizonyára sokan látták (a fűtőházból ő húzta be a vonatot, megspórolva a NOHAB-nak egy körüljárást).
Fordulás a másik oldalra és hopp, jött is a hernyók zöldebbik megjelenési formája.
Majd séta picit jobbra. A 7203 két szlovák fülkés "B" kocsiból állt (20-41 938 és 950), ehhez ugyanekkora mennyiségben tartoztak vontatójárművek.
Ha az MDmot ... Btx a "Nyerő Páros", akkor legyen ez itt az "Erő Páros"...
Szerencsére csak az elől lévő Gorillával szándékoztak vonóerőt kifejteni, a 362-est nem kellett igénybe venni a frenetikus terheléssel való megbírkózás céljából.
Indulás után még egy búcsúpillantás a feladatát végző 721 110-esre.
Egy szendvics elfogyasztását és a kallernek a jegyemmel való megismertetését követően pedig pillantás a fülkében szemközt lévő ülésre. Mármost, itt a következő lehetőségek vannak:
1. minden errejáró, szlovák állampolgárságú utas kizárólag magyarul firkál (lásd még: nyelvi örökség őrzése),
2. nem a szlovák utasok firkálnak.
Az ablak alatt lévő szemetesedényre domborított logo alapján látható, hogy az objektum már megélt egyet-mást...
A 30-as vonalon vízzsák-kutatást végző médiaszemélyiségek számára újabb ismeret-elmélyítési terep: Barca.
Ott a vasműbe vezető széles vonal - jármű sajnos ezúttal sem akadt rajta.
Egy kis felsővezeték-tanumány Cana-ról. A kifelé néző tartószerkezeten a "nem-univerzális" szigetelőket láthatjuk, a befelé nézőn pedig az univerzálisat (25 kV~-hoz is megfelelőt).
Cana állomás szép épülete. A továbbiakban a mindenhol megálló vonat adta ötlettől vezérelve a megállók kis épületeinek fotózásával ütöttem agyon az időt...


Gynov, Sena, Kechnec (és ideértve Geca-t is) - nincs kecmec, elég szenya meg genya volt, aki ezeknek a szegény lakott településeknek (és a velük fémjelzett megállóknak) ilyen neveket adott... :)))
Ezeken a helyeken akadt 1...6 leszálló, vagyis Kassától egy igen-igen gyenge, "leterítő-jellege" volt a 7203-asnak.
...és Hidasnémeti. Erő Páros leakadt majd átállt a mellettünk lévő vágányra (sajnos a Napot nem állt módomban a fotó erejéig a túloldalra parancsolni). Az előrébb lévő négy MÁV kocsival a Szili rázárt a szlovák kocsikra. A 20 perces tartózkodásból ez 8 perc alatt megvolt, határőrökkel együtt, a maradék idő malmozással telt.
Indulás után azért lekaptam a Szilit, amely az előző képen jobboldalt, a tehervonat elején látható.
Az utasterhelés a MÁV kocsikban nem haladta meg a 10%-ot, Hernádszurdokon 4 felszálló, Novajidrányban 25 felszálló, Méra 1 le/1 fel, Forró-Encs 10 le/10 fel, Ináncs 7/4, Csobád 9 felnőtt 4 kisgyerekkel le, 2 fel, Halmaj 0/1, Aszaló 4/4, Szikszó 4/4, Szikszó-Vásártér 5/2, Onga 1/1, Felsőzsolca 2/2.
Érkezés Miskolcra pontosan (16:54), nyomás jegyet venni a 17:10-kor induló IC501-esre. Ez sikeres volt, főként mert sorbanállás közben megnyílt egy újabb pénztár. Annyit még hallottam, hogy a mögöttem állók az előző napi, késve érkezett IC pótjegyének árát szerették volna visszakapni, meglehetősen körülményesen előadva a történetet - a másik pénztárnál pedig ÁFA-s számlát akart valaki egy kb. 10 km-es, nyugdíjas-szelvénnyel elkövetett utazáshoz mérhető beruházásról...
Szóval hamar kiértem és lekaptam a Hámor IC Szilijét (előtérben), alig szándékosan "belelógatva" a háttérben álló gépet.
Induló utasterhelés 40% (1. o. 10% alatt), F.abonyban mintegy 120..140 felszálló. Érkezés Keleti pu-ra +4-gyel.

Vissza a főlapra