|
Az IC405 14:35-kor érkezett volna menetrend szerint
Kassára, ebből lett 14:38. A 7203-as személy 14:52-kor
indult Miskolcra, amelyet ha nem érek el, akkor
egyfelől mehetek a Rákóczival, másfelől viszont
bőven marad időm (3 óra) fotózni, sőt, akár még
utazhatok is egy rövid kört valamerre. Azért inkább
az 1. verzióra szavaztam... Ígyhát az IC-ben
megállás előtt úgy helyezkedtem, hogy kb. az
aluljáróknál szálljak le, ami majdnem pontosan
sikerült is. Sietős léptekkel le, be a
váró/pénztárterembe, megirányozva a nemzetközi
pénztárt. A Kassa-Miskolc jegyemen 14:40-es időpont
szerepel - ami köszönhető egyfelől annak, hogy sor
nem állt, másfelől annak, hogy - a Nyugatiban péntek
délután végzett tevékenységgel (menetjegy
megrendelő kitöltése, pénztáros hölgy általi
körmölés és más szöszmötölések) ellentétben, a
művelet a viszonylat közlésével, az ellenérték
közlésével, a pénz átadásával, a jegy
átadásával, a visszajáró átadásával zajlott,
közel olyan ütemben, ahogy ez itt elolvasható.
Ezek után irány a nastupiste 3. (3. peron), ahol
mindjárt egy ismerős Bardotka fogadott - pár
teherkocsival haladt az állomás Kysak-i végébe. Ezt a
kissé viseltes példányt a kassai NOHAB-os
Nosztalicskás menet résztvevői közül bizonyára
sokan látták (a fűtőházból ő húzta be a vonatot,
megspórolva a NOHAB-nak egy körüljárást). |
|
Fordulás a másik oldalra és hopp, jött is a
hernyók zöldebbik megjelenési formája. |
|
Majd séta picit jobbra. A 7203 két szlovák
fülkés "B" kocsiból állt (20-41 938 és
950), ehhez ugyanekkora mennyiségben tartoztak
vontatójárművek.
Ha az MDmot ... Btx a "Nyerő Páros", akkor
legyen ez itt az "Erő Páros"... |
|
Szerencsére csak az elől lévő Gorillával
szándékoztak vonóerőt kifejteni, a 362-est nem
kellett igénybe venni a frenetikus terheléssel való
megbírkózás céljából. |
|
Indulás után még egy búcsúpillantás a
feladatát végző 721 110-esre. |
|
Egy szendvics elfogyasztását és a kallernek a
jegyemmel való megismertetését követően pedig
pillantás a fülkében szemközt lévő ülésre.
Mármost, itt a következő lehetőségek vannak:
1. minden errejáró, szlovák állampolgárságú utas
kizárólag magyarul firkál (lásd még: nyelvi
örökség őrzése),
2. nem a szlovák utasok firkálnak. |
|
Az ablak alatt lévő szemetesedényre domborított
logo alapján látható, hogy az objektum már megélt
egyet-mást... |
|
A 30-as vonalon vízzsák-kutatást végző
médiaszemélyiségek számára újabb
ismeret-elmélyítési terep: Barca. |
|
Ott a vasműbe vezető széles vonal - jármű sajnos
ezúttal sem akadt rajta. |
|
Egy kis felsővezeték-tanumány Cana-ról. A kifelé
néző tartószerkezeten a "nem-univerzális"
szigetelőket láthatjuk, a befelé nézőn pedig az
univerzálisat (25 kV~-hoz is megfelelőt). |
|
Cana állomás szép épülete. A továbbiakban a
mindenhol megálló vonat adta ötlettől vezérelve a
megállók kis épületeinek fotózásával ütöttem
agyon az időt... |
|
Gynov, Sena, Kechnec (és ideértve Geca-t is) -
nincs kecmec, elég szenya meg genya volt, aki ezeknek a
szegény lakott településeknek (és a velük
fémjelzett megállóknak) ilyen neveket adott... :)))
Ezeken a helyeken akadt 1...6 leszálló, vagyis
Kassától egy igen-igen gyenge,
"leterítő-jellege" volt a 7203-asnak. |
|
...és Hidasnémeti. Erő Páros leakadt majd
átállt a mellettünk lévő vágányra (sajnos a Napot
nem állt módomban a fotó erejéig a túloldalra
parancsolni). Az előrébb lévő négy MÁV kocsival a
Szili rázárt a szlovák kocsikra. A 20 perces
tartózkodásból ez 8 perc alatt megvolt,
határőrökkel együtt, a maradék idő malmozással
telt. |
|
Indulás után azért lekaptam a Szilit, amely az
előző képen jobboldalt, a tehervonat elején
látható.
Az utasterhelés a MÁV kocsikban nem haladta meg a
10%-ot, Hernádszurdokon 4 felszálló, Novajidrányban
25 felszálló, Méra 1 le/1 fel, Forró-Encs 10 le/10
fel, Ináncs 7/4, Csobád 9 felnőtt 4 kisgyerekkel le, 2
fel, Halmaj 0/1, Aszaló 4/4, Szikszó 4/4,
Szikszó-Vásártér 5/2, Onga 1/1, Felsőzsolca 2/2. |
|
Érkezés Miskolcra pontosan (16:54), nyomás jegyet
venni a 17:10-kor induló IC501-esre. Ez sikeres volt,
főként mert sorbanállás közben megnyílt egy újabb
pénztár. Annyit még hallottam, hogy a mögöttem
állók az előző napi, késve érkezett IC
pótjegyének árát szerették volna visszakapni,
meglehetősen körülményesen előadva a történetet -
a másik pénztárnál pedig ÁFA-s számlát akart
valaki egy kb. 10 km-es, nyugdíjas-szelvénnyel
elkövetett utazáshoz mérhető beruházásról...
Szóval hamar kiértem és lekaptam a Hámor IC Szilijét
(előtérben), alig szándékosan
"belelógatva" a háttérben álló gépet.
Induló utasterhelés 40% (1. o. 10% alatt), F.abonyban
mintegy 120..140 felszálló. Érkezés Keleti pu-ra
+4-gyel. |